donderdag 1 maart 2012

Beetje afscheid genomen van mijn haar

Nee het is nog niet zo ver maar vanmorgen na het douchen en haar wassen ben ik wel even extra bezig geweest met mijn haar. Het begint wat moeilijker in model te krijgen. Slap en zo. Dus dacht ik ik zal maar bewust afscheid nemen. Extra mijn best gedaan om er nog iets van te maken. Tis wel een beetje gelukt. Ik dacht maak gelijk nog even een foto. Gister deed mijn hoofdhuid best wel wat zeer. Of het nu komt doordat lytische kahler haarden zitten of dat de wortels van mijn haren het begeven, ik weet het niet. Het is net alsof ik hoofdpijn heb aan de buitenkant van mijn hoofd. Vanmorgen was het even weg maar het komt nu alweer terug. Dat kleurtje komt niet van de zon hoor. Gewoon een kuurtje dexa doet wonderen. Niemand die ziet dat je ziek bent.

Ga nu even lekker op de fiets naar het City Centrum want ik moet mijn ondergoed nog even updaten. Even naar Hunckermuller. Even  prettige en mooie spulletjes halen. Vooral de nadruk op prettig. Als ik straks wel minder goed ga zijn dan is prettige ondermode wel een vereiste vind ik. Alles om het me zo prettig mogelijk te maken.

Loop ik gelijk even bij een parfumerie binnen voor wenkbrouw verf/ poeder want mijn wenkbrouwen gaan er ws ook af. Moet dan ook geschilderd worden. O ja en vannacht dacht ik ook nog aan oorbellen. Ik ben niet van plan om steeds de pruik te dragen maar ook veel sjaaltjes. Dan dacht ik dat daar wat langere oorbellen wel leuk bij staan. Nee niet van die grote ringen. Maar oorbellen die je haar een beetje compenseren.

Nou vandaag een wat korter verhaaltje. Ik stap op de fiets. Kijken of dit gaat.

Iedereen een hele fijn dag en laat de lente maar komen.

6 opmerkingen:

  1. Je blozende wangetjes op je nieuwe blogje komen me bekend voor - ik kreeg naar het einde van de dexa-periode toe ook een beetje een opgezwollen gezicht. Maar achteraf gezien trekt dat allemaal redelijk vlug weer weg.
    Er zijn inderdaad wenkbrauwpotloden te koop met aan de ene kant het potlood en aan de andere kant een borsteltje om het een beetje écht te doen lijken. Ik heb dat heel goed kunnen gebruiken want zonder wenkbrauwen is het precies alsof je iemand anders ziet in de spiegel.
    Die hoofdpijn aan de buitenkant van je hoofd zal 'haarpijn' zijn :) Het kan pijn doen voor het uitvalt, en het voelt alsof het rechtstaat. Maar ook dat is van voorbijgaande aard.
    Let wel op met de pruik als je iets in de oven steekt - dit is goede raad van een ervaringsdeskundige. :)
    Nog een fijne dag Rona!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihih ik zie het zo voor me. floep pruik weg. Nee daar is hij te duur voor. Ik ga goed opletten. Maar ik ben van plan om de pruik alleen te gaan gebruiken als ik naar mijn werk ga of zo. Binnen in huis, daar heb ik diverse sjaaltjes voor ingslagen met een leuke bloem of decoratie erop. Net nog 2 paar leuke oorbellen gekocht. Is het ook niet zo "kaal"
    Wat betreft de wenkbrouwen daar heb ik nu een poeder voor met malletjes erbij. Kan ik zo inborstellen. De verkoopster heeft ook veel monsters meegegeven voor naderhand. Er was een serie ontwikkeld speciaal voor mensen die chemo gehad hadden.

    Ik ga het gewoon lekker uitproberen.

    Jij ook een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Rona,
    Ik kan over veel dingen nog niet mee praten, maar 't is net of ik in jouw verhaal toch een beetje van mij tegenkom. Klinkt misschien vreemd, maar ik vindt wel dat je het goed doet. Oorbellen / sjaaltjes / wat extra mooi onder goed , onze schoondochter uit Curacao zou al zeggen: Yvonne effe de zaak op pimpen ! En ik moet zeggen een super mooie foto, die je geplaatst hebt. Ja dat zeggen de mensen wel: oohh je ziet er goed uit, maar laat ze maar kletsen. Jij weet hoe het is, jij voelt en ervaart het. En een ding is zeker alle toestanden is maar van tijdelijke aard. Ik blijf je volgen. Harte groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja idd de boel oppimpen. dat is wat ik ga doen. Ik was nooit zo met mezelf bezig maar dit is nu 100% omgedraaid. Ik krijg er zelfs plezier in. Alleen sinds gisteren die haarpijn is toch niet zo prettig maar ook dat maakt niet uit. Teken dat de chemo zijn werk doet. Daar ben ik dan weer super blij mee. Ja ik zie er goed uit. Ik ga nu lekker pannekoeken bakken. Hoef niet op de lijn te letten want ik val steeds nog af. Gaat vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om lezen hoe ieder op zijn/haar manier hiermee omgaat ;-) Ik kocht een pruik, kwam ermee thuis en Luc zei : dat ben jij niet. De pruik zit al jaren ,zonder ooit gebruikt te zijn, nog altijd in de kast ;-) Voelde wél fijn aanvaard te worden zonder pruik. En telkens had hij een andere persoon in gedachten op wie ik na die of die kuur dan begon te lijken ;-) (Schoor direct alles af bij start van behandeling omdat ik geen lange haren op mijn hoofdkussen wou. Was wel in de zomer, dus hoedje dan erop) Ik ben geen make-up mens, heb ook vlug last van allergische reacties op producten, dus niks van die dingen aangeschaft, maar op zoek gegaan naar NO perfume, NO parabens,NO ... De één heeft niks van last , de ander wel. Ja, ieder verhaal is anders. Toen mijn eiwitten begonnen te dalen had ik erge hoofdpijn , maar enkel aan 1 kant van mijn hoofd. Heel eigenaardig. Maar dat was dus een goed teken en de hematoloog weet het ook aan het aanslaan van de behandeling. Soms raar hoe een lichaam reageert hé. Héél mooie foto Rona ! Probeer jij idd maar alles lekker uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen