vrijdag 9 maart 2012

Night shift

Nee, geen nachtdienst maar zo voelt het wel.
Wakker liggen en dan toch gaan malen over alle dingen die ik overdag wil/ moet doen. Leuke dingen hoor. Ik doe alleen maar leuke dingen. Zelfs de was doen is voor mij nu fijn. Dan is het allemaal weer opgeruimd en daar kan ik weer van genieten.

Ik heb besloten om vandaag de oncologieverpleegkundige te bellen voor de doorslaper. Dan kan daar het het weekend al mee beginnen. Kijk ik ben in mijn werk wel nachtdiensten gewend, eigenlijk wel mijn favo dienst, maar niet nu. Nu even niet (cup-a-soup)
Ik heb mijn e-reader leeg gelezen wat betreft de battarij. Veel opgenomen dus ik hoef geen hoofdstukken over te doen.

Gisteren naar het Obneo congres geweest bij ons in de woonplaats. Interessant. Alleen de ochtensessie meegemaakt. Ik wilden absoluut de lezing van Proffesor Marc Spaanderman horen betreffende de voorspellende mogelijkheid naar het ontstaan van Pre-Eclampsie en het HELLP syndroom. Dit zijn ziekte beelden die zeer ernstig kunnen zijn die wij op de afdeling met hele grote regelmaat hebben. Wij zijn nl een derde lijns centrum dus alle ernstig zieke patiënt worden naar ons over geplaatst, omdat wij ook een NICU hebben voor de opvang van de allerkleinste baby's, zo vanaf 24 weken zwangerschaps duur. Aangezien ik zelf ook een Pre-Eclampsie gehad heb, 25 jaar geleden is de intresse voor mij extra groot. Na de lunch ben ik thuis zien te komen, ik moet dan toch nog wel 10 minuten met de auto rijden en dan is mijn energiepeil wel in het rood. Voor ik ging nog even langs de standjes gelopen en natuurlijk als echte hollander pennen en bloknootjes gescoord. Bloknootjes verslijt ik erg veel mometeel. Mijn korte termijn geheugen laat het soms wat afweten. Dus alles opschrijven. Ik ben even in overtreding geweest.Er stond een stand over bio-oil en daar was ik wel in geinteresseerd. Ik kreeg proefmonsters mee voor de patiënt, not dus voor mij, en een klein flesje. Op het moment dat ze de voorraad op tafel ging aanvullen heb ik er nog 1 mee gepikt. Dus nu heb ik twee flesjes en ik moet zeggen ik had mijn nagelriem van mijn duim open en die is al zo mooi geworden na twee maal insmeren. Ik ben overstag. Het spul is het geld meer dan waard. Dus als iemand nog twijfelt doe er je voordeel mee.

Verder hang ik vandaag om 9 uur bij de kapper aan de telefoon. Ik kan nu echt veel haren uit mijn haardos trekken en ik ben de haarpijn beu. Dus het gaat er vandaag of morgen af. Stap gezet en niet moeilijk. Foto toestel opgeladen. Komen hier niet te staan die houd ik prive. Maar ik wil ze wel hebben. Weggooien kan altijd. Ik kan dus vanaf vandaag of morgen met pruik en sjaaltjes de straat over. Het zal eerst wel even een stap zijn om de eerste stap buiten te zetten met sjaaltje om. Ik ben niet van plan om buiten in de omgeving mijn pruik steeds op te zetten. Ik heb leuke sjaaltjes met toe behoren gekocht dus ik ga gewoon hip mee worden. Het is net als met carnaval, de eerste keer moet je even slikken als je in je costuum naar buiten gaat maar als je eenmaal buiten bent geweest is het goed. En bekijks krijg je toch, of je denkt het. Misschien is het wel niet zo.

Gisteravond mijn I-pad volgestopt met muziek en foto's. Ik heb intussen wel veel foto's van Erwin en Hanneke maar ik zou toch nog wel wat meer foto's van Eveline en Sven willen hebben. Dus er is nog wat werk aan de winkel. Vandaag nog even een groot geheugen SD kaart scoren voor in de E-reader. Dan kan ik die ook nog even netjes maken met voor al ruimte voor luisterboeken.
Op de I-pad moet ik daar wat meer moeite voor doen en daar heb ik geen zin als ik een ander perfect medium heb.
Met de E-Reader ben ik nog steeds zo ontzettend blij. Met de I-pad kun je buiten in de zon nl niet lezen en met de E-Reader wel.

qua  mijn emotionele toestand gaat het nog steeds 100%, echt nog geen dip dag gehad. Ik laat het allemaal gewoon over me heen komen en zie alle bijwerkingen als positief. Dan wordt er goed oorlog gevoerd en soms kun je blij zijn met oorlog. Wel erg om te zeggen met alle oorlogen die in de wereld zich afspelen. Mijn maatje doet het ook heel goed. Is heel erg lief en steunt me door dik en dun.

Condite houden we goed ik de gaten. Elke avond na het eten even een half uurtje een vast rondje lopen.  Op hoog tempo, ik ben dan wel buiten adem want ik ben snel benauwd. Heb ook wat pijn onder in mijn longen en ter hoogte van mijn nieren. Plassen gaat ook wat minder goed. Hou snel vocht vast. Maar dinsdag wordt alles weer gecontroleerd. Kijken of er afwijkingen zijn. De andere keren met de dexamethson dagen was ik nogal tomaterig wat kleur betreft, maar dit is over ik blijf een beetje witjes.
Zeker aan het eind van de ochtend moet ik slapen. Ik ben dan een uur van de wereld. Moeheid is een bekend verschijnsel. Ik accepteerd het nu en doe er iets mee, dat is dan veel makkelijker. Als je een oplossing zoek voor een probleem dan is het probleem weer een stuk kleiner. Dit zijn natuurlijk maar kleine probleempjes de echte grote komen nog en daar ben ik me echt wel van bewust. Ik kijk alleen nu per week.

Ik wil iedereen bedanken voor alle lieve en mooie kaarten en bloemen. Het doet me ontzettend goed. Ik heb ze door het hele huis gezet en lees ze regelmatig door. Ik bewaar ze ook allemaal. Er gaat er geen 1 weg. Ze hebben me zo goed gedaan en dat moet je koesteren. Dus iedereen hartelijk dank en een dikke knuffel van mij.

4 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Rona,
    Het eerste wat ik iedere ochtend doe is gelijk kijken of er weer een verhaal van jouw staat. En zie daar er stond weer een lekker lang verhaal. Ik lees dat je de knoop hebt door gehakt wat betreft, je haren. Dikke duim omhoog - kijk dit is nu Rona !!! Dat wat je schrijft van CARNAVAL vindt ik een goeie, deze zal ik zeker onthouden als het bij mij ook een keer zover is. Ik wens je vanuit Haanrade een mooie dag, geniet ik zie hier het zonnetje schijnen en een dikke harte groet van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rona en Joop,
    Weer even je web log gelezen,pffffff er gebeurt wat met jou zeg.het lijkt in onze omgeving wel zo te zijn dat we de ene na de andere horen met een ernstige ziekte onder de leden. Maandag weer iemand van 44 met een maagca. En Rona lekker aan de slaappillen gaan ik had er ook veel baat bij. Ben erg benieuwd hoe de sjaaltjes staan,ik denk erg leuk en nog wat s,morgens lekker gauw klaar. ; Als je sjaal maar goed zit ;
    Veel sterkte verder en veel liefs uit Waarland.
    Juriaan en Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Kanjer,

    Samen naar de kapper geweest maar mijn bosje is net iets korter hahaha.
    Ik ben zo trots op je s avonds even naar de stad geweest en je gaat gewoon zonder haarwerk mee ( zoals de kapper het noemt want pruik mag niet) super hoor zo zie je maar hoe sterk je bent en jij zelf bepaald hoe je bent en wat je doet.
    Wij hebben zoveel bewondering voor je ga zo door en ik weet zeker dat we deze K ziekte zullen overwinnen ook met wat we lezen van je lot genoten dat steunt ons zo goed ga zo door.
    En lieve lezers reageer a.u.b. zo veel mogelijk dat steunt onze Roontje erg veel ze vindt het fijn om de reactie s te lezen.

    XXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor je lieve woorden. Kanjer van mij. Ik werd door Erwin al heel lief "sinead o'connor" genoemd.
    Vond ik echt een compliment. Zo kun je aan een "negatieve" bijwerking weer iets positiefs bedenken. Dat is de manier waarop ik het doe. Alles omdraaien en me nergens voor schamen. Er is niets om me voor te schamen. Ik ben trots op iedereen om ons heen die ons steunt en support

    BeantwoordenVerwijderen