donderdag 22 maart 2012

Ontluikende lente

Nog heel pril, maar het begin is overal al duidelijk te zien.
Ik ben vanmorgen mijn wandelingetje gaan maken maar wel de ingekorte versie. De chemo wordt duidelijk zwaarder. Vannacht wel weer goed geslapen, met medicatie. Vannacht nogmaals de medicatie en dan weer zonder proberen. Je zou ook eens veslaafd kunnen worden ;-) hoewel dat me nu niet zo heel veel kan schelen hoor afkicken doe ik later wel. Ik gebruik ook lyrica en daar wil ik tzt ook nog van af en dat wordt ook echt heel langzaam afbouwen omdat dit flinke afkickverschijnselen geeft.

Ik heb mijn foto toestel mee genomen en diverse foto's gemaakt in het buitengebied. Bij ons loop je lekker zo het buiten gebied in. Heerlijk zeker nu met de ontluikende lente. Je zie de knoppen aan de bomen en struiken dikker worden. De Forsytia staat overal al in bloei. Prachtig hoor.

Ik heb vandaag mijn vierde infuus gehad dus daar ben ik weer voor ik hoop 24 dagen van af. 12 April weer bloed prikken. Dat wordt een uitgebreid lab met ook de M-Proteine erbij. Ben benieuwd of de chemo deze naar beneden heeft weten te krijgen. Vanmorgen zat ik samen met 2 andere kanker patienten die ook voor hun behandeling in de stoel zaten. Zij hadden geen goede prognose. Komt toch wel hard aan. 1 heer was eigenlijk opgegeven maar wilde zelf nog 3 kuren hebben omdat hij zit toch nog heel goed voelde, hij zag er totaal niet ziek uit, hoe raar kan het allemaal zijn. Ik dacht dat ik toch wel heel blij mocht zijn dat mijn prognose nog niet zo slecht is. Je kunt dan toch wel heel blij worden dat je dan dat geluk hebt. Ik blijf gaan voor 20 jaar en wie weet wat ze in de tussentijd nog ontwikkelen. De wetenschap staat niet stil.

Met mijn afvalverwerkingsfabriek gaat het heel goed dus daar ben ik weer blij om. Niet meer 9 maanden zwanger. Nu alleen het vocht nog kwijt. Door de dexamethason houd je ook meer vocht vast en aangezien ik hier al gevoelig voor heb is het nu even een onaangenaam gevoel.

Aangezien mijn wasdroger het weekend de geest heeft gegeven heb ik vandaag een nieuwe besteld. Wordt zaterdag bezorgd. Het is natuurlijk wel prachtig droog weer buiten maar het is me te zwaar om de wasmand helemaal naar beneden te slepen en dan de was weer naar boven. Ik merk dat mijn krachten duidelijk afnemen. Ik ben gewoon meer moe en krachtloos in mijn benen. Dat wordt als ik klaar ben met alles weer goed trainen. Eerst via Herstel en Balans en daarna gewoon weer naar de sportschool. Waar praat ik eigenlijk over ik moet eerst nog alles ondergaan.

Morgenavond gaan we naar een kookworkshop. Ik hoop dat ik dan fit genoeg ben om mee te doen en anders laat ik het me lekker aanleunen en ga ik voor fotograaf spelen. Natuurlijk lekker een wijntje drinken en gezellig buurten met iedereen. We gaan met allemaal collega's van Joop zijn werk.

Mijn mannetje heeft lekker mijn luie stoel buiten gezet en de parasol staat al open. Kan ik vanmiddag lekker onder gaan zitten lezen. Af en toe wat dommelen. Wat wordfeuten met collega's. Ik denk dat ik steeds beter ga worden hoewel het natuurlijk ook wel afhangt van de letters die je op je plankje hebt staan. Maar tot nu toe zijn mijn collega's veel beter. Hindert niet het is leuk.









7 opmerkingen:

  1. Hoi Kanjer,

    Mooie fotos gemaakt hoor fijn om te zien dat je er zo van geniet buiten.
    En dat wordfeuten ik weet zeker dat jij beter bent alleen je krijgt elke keer van die vervelende letters op je plankje daar heb ik ook veel last van dat komt door die Ipad misschien inruilen en een ander kopen of het komt dat er een windows besturing op de PC staat.
    De tweede kuur zit er ook weer op wat betreft de infuus je hebt het weer knap gedaan ga zo door
    xxxxx joop

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee die I-pad wordt niet ingeruild. en die vervelende letters die schuif ik gewoon aan de kant.
      ^^

      Verwijderen
  2. Goeiendag Rona, wat een verhaal; ben er een beetje stil van....
    Heel veel succes in het oorlogje voeren. Ook voor Joop, Evelien, Erwin en vriendin (even de naam kwijt)

    xxx Marij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja een heel verhaal en dat in zo'n korte tijd. ;-)
      Maar ik ben blij dat het in zo'n korte tijd is want dit betekend dat ik er op tijd bij ben en dus snel met de chemo kon starten.

      x terug

      Verwijderen
  3. Hoi Rona,

    Inderdaad, het kan af en toe heel raar, en hard, lopen in het leven als je zulke dingen hoort van anderen. We mogen dus zeker blij zijn dat je prognose niet zo slecht is ^^
    Vandaar dat je best mag praten over later, want een goed vooruitzicht geeft altijd meer kracht nietwaar?
    Ben btw benieuwd naar wat die kookworkshop is, ik zie wel uit naar foto's en recepten ;)

    Cheers!
    Sven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We gaan naar zeezout. Dit is een vis restaurant dus niet geheel jouw smaak maar het ziet er wel erg gezellig uit. De verhalen zul je zeker horen en ik ga foto's maken dus komt allemaal goed. En ja ik ga gewoon voor een lange overleving. Dat is het enigste wat ik kan doen en dat gaat lukken hoor.

    Ik zie je snel, gezellig.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Rona,
    Zoals beloofd mijn reactie, 't is wat aan de late kant maar hier ben ik dan. Mooie foto's van de lente die er is. Je tweede kuur infuus zit erop, dat heb je toch maar effe top gedaan. En ja 't kan allemaal zo verschillend zijn, met die 2 mensen die bij jouw in de kamer zaten. Maar Rona blijft gewoon bij die 20 jaar, en inderdaad de medicie staat niet stil in de ontwikkeling. Wij gaan ervoor, mooi weekend en groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen