zondag 11 maart 2012

Sinead-o'Connor

Vrijdagochtend de knoop door gehakt. Kapper gebeld en ik kon een uurtje later al terecht. Lekker bakkie koffie met een heerlijk chocolaatje. Een kapper die weet wat een vrouw nodig heeft. ;-)
Ik was totaal niet nerveus. Weer een stapje in het traject. Ik had tenslotte alles thuis al voorbereid en ach ik zag er wel naar uit om met de sjaaltjes te gaan experimenteren. Eerst het haarwerk netjes op maat geknipt en toen de tondeuze over mijn hoofdhuidje heen. Ik heb nog wat stukjes haar kunnen doneren aan het goede doel. Waren meer dan 15 cm lang. Dus daar nog weer wat goeds mee kunnen doen.
Joop heeft veel foto's gemaakt, alleen die blijven voor prive gebruik. Op dit moment ben ik net "sinead-oconnor" Er staat nl nog 3 mm op. Hij mocht het niet meer afscheren om wondjes te voorkomen.

's Avonds zouden we naar de mediamarkt omdat ik nog een groot geheugen SD kaart wilde hebben voor in mijn E-Reader en Eve wilde voor een I-Pad gaan kijken, ben ik zonder pruik of doekje zo mee gegaan. Ik heb gevraagd aan Joop en Eve of ze het een probleem vonden en dat hadden ze niet. Dus ik ben zo mee gegaan. Ik had wel het gevoel dat de mensen wat keken maar het kan me niets schelen. Als straks de stoppels er ook af zijn wordt het een ander verhaal. Zaterdag middag wel voor het eerst een doekje omgedaan en lange oorbellen in en het stond heel erg leuk. Dus ik kan er wel mee door 1 deur hoor. Gaat geen enkel probleem vormen. Weet je wat ook een voordeel is. Na het douchen ben je snel klaar.
Afdrogen en klaar.

Mijn afvalverwerkingsfabriek staat weer stil en ik doe er van alles aan maar het blijf klungelen. Ik zal  het wel met klyxen moeten redden en dat  is dan niet anders. Ik hou het nu goed ik de gaten en laat het niet lang op lopen zodat ik er op tijd bij ben.

De doorslaap tablet, tja wat zal ik daar eens van gaan zeggen. Op de bij sluiter staat dat je er 7 uur van onder zeil moet zijn. Nou ik mag blij zijn als ik 3 uur slaap. Gisteravond eerst maar een heerlijk biertje gedronken, Kanon, vervolgens mijn Thalidomide en Lyrica en 10 mg valium. Ik dacht dan ga ik daar mee beginnen te slapen. Vervolgens om 2.30 wakker en blijven liggen tot 3.30 uur toen de slaaptablet gepakt. We zouden uitslapen dus dat kwam dan goed uit. Nou om 6 uur was deze dame al weer wakker. Blijven liggen tot 7 uur en toen maar 3 hoofdstukken uit mijn volgende boek aangehoord.
Om 9 uur vond ik het gebakken en ben naar beneden gegaan. Een grote bak met allemaal vers fruit gemaakt en mijn laxeerthee.

Het zonnetjes schijnt hier heerlijk en waarschijnlijk dat we vanmiddag even naar Postel, daar lekker even in de bossen wandelen en een lekker Bels frietje eten. Lekker met vette frietsaus.

Vanmiddag even mijn lijstje opstellen voor de Internist waar ik dinsdag weer heen mag voor controle.
Ik ga 's morgens even werken, kan ik gelijk mijn bloed laten prikken en zelf de uitslag al opzoeken. Weet ik waar ze mee gaat komen. Ik ga er van uit dat alles goed is en dat ik met vlag en wimpel met de 2e kuur mag beginnen, 19 maart. Ik wil het liefst alle kuren netjes achter elkaar afwerken en geen oponthoud. Je kunt het allemaal maar beter gehad hebben.

Gisteravond nog skype contact gehad met mijn zoon en schoondochter in Zuid Amerika en dat was weer erg fijn. De verbinding was perfect. Heel gezellig. Toch fijn dat deze mogelijkheid bestaat. Zeker in deze situatie. Kunnen zij zien hoe het hier gaat en wij kunnen van hun verhalen genieten. Thanks Erwin en Hanneke voor het concequent contact opnemen.

Verder weer iedereen bedankt voor alle leuk kaarten en reacties. Dit doet me erg goed. Ik ga alle kaarten netjes in een boek plakken zodat ik ze later nog regelmatig kan nalezen. Je leeft nu natuurlijk toch in een roes. Je wordt ook geleefd, hoewel ik er 100% voor waak om zelf de regie in handen te houden. Ik bepaal wat goed voor me is en wat niet maar sommige dingen zullen achteraf toch anders zijn dan dat ze nu lijken. Dat kan denk ik ook niet anders. Zo realistisch ben ik wel.

5 opmerkingen:

  1. hey

    wat ben je toch een geweldig mens, wat ga jij er dapper mee om.
    ik ben trots op je, lijkt me toch wel een moeilijke stap om je haar eraf te halen, en dan ook meteen ff een winkel in te stappen.
    maar dat doe je gewoon,ik denk dat je wel meteen de moeilijkste stap doet.
    ik kijk iedere dag ff of je weer wat getypt hebt,want ik leef zo met je mee.
    ik zal ook ff gaan skypen met je ,als je dat wil natuurlijk.
    nou ga lekker genieten van het zonnetje,doet een mens ook goed he.
    de groetjes aan joop en een dikke knuffel xsan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk kunnen we skypen. Gezellig. Ik heb ook skype op mijn I-pad. Rona.albers.
      Dit is voor als ik opgenomen ben in Maastricht.
      Ik heb al even geprobeerde met je account maar dit lukte niet. Vanavond maar even kijken.
      Knuf terug

      Verwijderen
  2. Goedemiddag Rona,
    Chappeau en applaus ( klinkt miscchien vreemd ) maar dat verdien je. Alles goed onder controle - de stap naar de kapper - een lekker biertje gedronken - je belgisch frietje met die lekkere vette mayo ( hhhmmm daar houdt ik ook wel van )
    Lekker aan de Skype met zoon lief en schoondochter, ja 't is een uitkomst. Onze zoon woont op Curacao en dan is skype perfect - en ik zal de duimen voor je de 19e drukken dat je de 2e kuur mag beginnen - en ja wat kan ik nog meer zeggen ?? Eigenlijk even niets meer, als je alleen weer een harte groet toe sturen, en dubbel dikke duim. Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Rona

    Afgelopen zaterdag was voor mij(ons) een hele mooie middag. Zo open en duidelijk hoe je het allemaal hebt vertelt. Ik heb zoveel respect voor je. Voor mij ben je een hele grote kanjer die dit hele gebeuren goed gaat volbrengen. Je gaat gewoon die 2 de kuur beginnen. Als er ook iets is of dat je hulp nodig hebt of wat dan ook hoor ik dat graag. We zien ons zeker vlug weer. Heel veel liefs voor jou en Joop en zeker ook je kids.
    Heel veel liefs en veel sterkte.
    Dikke knuffel van mij. Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mag ik iedereen heel hartelijk bedanken voor de lieve reacties. Ik maandag fijn aan de 2 kuur beginnen. Ja "fijn" want ik wil doorgaan. Hihiihi. Vandaag een topdag. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen