woensdag 14 maart 2012

Moe, en (niet) voldaan.

Iedereen die chemo heeft of heeft gehad snapt wel wat ik bedoel. Na de dexamethason ben je zo ontzettend moe en dit natuurlijk samen met wat de chemo doet, dat dit niet echt leuk meer is. Maar ook dit zie ik weer als positief omdat het een teken is dat er gewerkt wordt in mijn lichaam.
Ik geef nu gewoon aan de moeheid toe. Accepteren. Ik moet rekenen dat ik 1 dag in de week gewoon de hele dag slaap. Dan neem ik voor de nacht nog een slaap tablet in en probeer zo de moeheid er uit te krijgen. Verder ben ik nogal trillerig. Maar wat ik bij anderen lees is dit ook normaal en alles wat normaal is daar doe ik het voor.

Gisteren bij de internist geweest. Bloed in orde. Ik was alleen uitgedroogd. Droge dirk dus. Je zou verwachten dat mijn Hb (ijzergehalte) zou dalen maar bij mij was hij nogal gestegen naar 9.0. Nu is dit voor mij wel een redelijk normale waarde als ik niet ziek zou zijn maar ik had 7.4 en dan naar 9.0 is wel vreemd. Joop en ik zaten er later over na te denken en kwamen tot de conclusie dat ik de avond ervoor erg vroeg naar bed ben gegaan en dus weinig gedronken had. Dus daar zal het wel aan liggen.
Verder waren de witte bloedcellen prima dus ik mag maandag met mijn tweede kuur beginnen. Hoera.
Ik wil verder zonder pauze. Ik had inmiddels al een afspraak binnen moeten hebben vanuit Maastricht dus wordt er achteraan gebeld. Ik ben benieuwd. Ik wil daar wel heen want ik wil alle juiste info hebben die ik kan krijgen.

Ik begin wel wat meer misselijk te worden, maar gelukkig zijn daar weer pilletjes voor. Dus ook daar red ik me wel weer mee. Ik moet wel zorgen dat ik blijf eten want ik val iets te veel af. Als het zo door gaat ben ik de vakantie kilo's (7) die er in de loop van 1 1/2 jaar aangekomen zijn zo kwijt. Ik hoef er nu geen moeite voor te doen. Ik ben nu 3 kilo kwijt in 3 weken dus dat is eigenlijk iets te veel.
Even opletten dus. Maar ja meer dan eten en roomboter op brood kan ik ook niet doen. Ook de chocolade eitjes smaken erg lekker.

Ik ben gisteren nog even de werkvloer geweest maar dit gaat hem niet meer worden wat betreft klusjes doen. Te inspannend. Ik moet dingen doen waar ik niet over hoef na te denken. Was op vouwen bv, dit gaat wel en dan is het ook rustig om me heen. Als het erg druk is dan wordt ik erg snel moe. Gistermiddag in de wachtkamer liep het spreekuur uit, nou ik was me toch moe van dat zitten. Zit er een mevr naast me en begint te praten. Ik dacht ik hoop niet dat ze van plan is om een echt gesprek te voeren want daar ben ik niet toe in staat. Gelukkig was het een losse opmerking en hoefde ik niet bang te zijn om daar energie in te "moeten" steken. Joop was natuurlijk mee dus die kon ook zijn vraagjes stellen.

Vandaag gaat het eigenlijk best goed. Ik heb dan ook een week rust, zonder de dexa bedoel ik dan. Als dit nu een goede week blijkt te zijn, kunnen we misschien volgenden maand als het goed weer is proberen een stedentripje te plannen. Gewoon kijken wat het weer doet en dan een lastminute. Barcelona, Berlijn of Praag. Lekker vliegen vanuit onze achtertuin. We zijn met de bus nl binnen 15 minuten op het vliegveld. Even een paar dagen er tussen uit.

Mijn stoppeltjes beginnen nu ook uit te vallen. Dus ik denk dat het niet lang meer zal duren dat ik een coupe helemaal zonder haar heb. Dan ga ik mijn haarwerk wat meer dragen. Nu doe ik het met sjaaltjes en dat staat best stoer moet ik zeggen. Maar het haarwerk is zodanig echt (kunsthaar hoor) dat iemand die het niet weet het ook niet ziet. Knap gemaakt. Ik moet even een zachte borstel kopen om hem goed in model te brengen als ik hem op hem. Ik denk wel dat het van de zomer alleen erg warm is maar ja dat zijn de sjaaltjes ook. Daarbij heb ik ook nog wel eens last van opvliegers en dan kunnen jullie wel raden dat ik me dan erg rustig moet houden. ONTSPAN. Ja dat helpt hoor.

Nou als ik het zo terug lees is het weer een heel verhaal geworden. Sorry dat ik soms wat lang van stof ben, maar het tikt gewoon zo makkelijk weg. Ik vind het prettig om dingen zo van me af te schrijven. Daarbij hebben veel ook weer baat bij de info vanuit mijn kant. Ik ga in mijn profiel trouwens nog even de M-Protëine waarden zetten. Ik ben hier bij anderen nogal naar op zoek gegaan en kon het niet zo heel veel vinden dus doe ik het er op zetten.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Rona,
    Geen sinds te lang verhaal, en schrijf jij maar lekker alles van je af. Ik lees het met vele anderen wel hoor. En op jouw verhalen probeer ik een gepast verhaaltje terug te schrijven. Trouwens met jouw goed keuring, wil ik je evnetueel toevoegen aan skype. Mocht je dan eens de behoefte hebben als je straks in Maastricht bent, om te praten of wat dan ook, wil ik je graag mijn oor bieden. Ik hoor van je, groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je reactie altijd heel erg leuk en ja hoor je mag met toevoegen op skype. Als ik in Maastricht te ziek ben om te skypen zet ik hem op geblokkeerd. Mijn I-Pad gaat even goed aan als er een melding van iemand komt. Weet nog niet hoe ik dit moet veranderen maar daar heb ik nog de tijd voor. Vandaag een topdag gehad. Wauw dat was al 3 weken geleden. Mijn skype adres voor Maastricht is Rona.albers

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Rona,
    Super bedankt, ik heb je toegevoegd aan mijn Skype. En wat goed om te lezen dat je vandaag een top dag hebt gehad. Inmiddels brand er sinds gisteren weer een nieuwe kaars, en ook voor jouw om je genoeg kracht en energie te geven. Rona ik blijf je volgen, en voor morgen weer een goede dag gewenst, met een dikke zonnestraal.
    Harte groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen