maandag 5 maart 2012

Slechte nacht

Bah, ik denk dat de chemo er nu toch wel in gaat hakken. Ik ging er vanuit dat ik nu toch wel erg lekker zou slapen. Gisteravond supergoed skype contact gehad met onze zoon en schoondochter. Dus dat was helemaal tof. Het beeld was super scherp. Net als of ze gewoon naast je stonden.  Dan ga je vol vertrouwen naar bed en ben je om 0.50 uur wakker. Zo ontzettend moe maar niet meer kunnen slapen. Slaappil ingenomen wat niet echt hielp. Vandaag wordt het een dag op bed doorbrengen. Wat meer voor de tv hangen en vooral niets doen. Ben blij dat Eve gelijktijdig dat ik bij de bedrijfsarts moet zijn, zij ook in het ziekenhuis moet zijn. Hoef ik geen auto te rijden. Denk niet dat dit zal gaan.
We doen vandaag even een stapje terug. Is ook weer niet zo erg hoor. Hoort erbij.

8 opmerkingen:

  1. Hoi Kanjer,

    erg vervelend maar je kan dit alleen maar accepteren je doet het erg goed en ik weet zeker dat je met deze positieve instelling door zal gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga zeker door en een dagje wat minder is ook niet erg. Teken dat de chemo zijn werk doet. Altijd positief blijven.

      Verwijderen
  2. Beste Rona
    Gebruikt u geen thalidomide, ik heb het zelfde traject als u gelopen en thalidomide was voor mijn een goed slaapmiddel 23.00 naar bed 09.30 wakker.
    U heeft nog een lange weg te gaan heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Eltjo.

      Ja ik gebruik Thaliodomide maar ik slaap daar niet door. Ik ben na 2 uur gewoon klaar wakker en kan niet meer slapen.
      Ik ben dan ontzettend moe, zodanig dat alles me gewoon zeer doet van moeheid maar niet kunnen slapen. Vanavond neem ik er maar even iets van valium bij in.
      Ik moet slapen. Nu heb ik vandaag erg veel geslapen en nu gaat het weer redelijk. Ik ben alweer blij.
      En ja het is nog een lange weg maar daar zie ik niet tegen op.

      Verwijderen
  3. De ene dag een stapje achteruit de andere een stapje vooruit, zo gaat dat ;-) Blij dat je goed kan relativeren, dat helpt ! (Met Thalidomide alleen had ik ook geen enkel slaapprobleem. Het is de dexa die je oppept. Wist ik zelf pas achteraf (heb echter gelukkig bijna nooit mijn slaap hoeven laten noch slaapmiddelen moeten nemen. Is weer ene mens buiten de andere). De dexa gaf me een beetje een euforisch gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Rona,
    Super vervelend als je niet slapen kunt. Heb je al eens geprobeerd om een rust gevend muziekje op te zetten, met oordopjes op. En dat je je probeert te consentreren op de muziek ! Ja Rona ik zeg maar iets, maar met het luister boek had je al eens een paar hoofdstukken geslapen, dus waarom zou een rust gevend muziekje daarbij ook niet kunnen helpen. Niet geschoten is altijd mis. En een valium is ook een goede optie, ik weet dat wij daar nog niet te veel van willen, maar af en toe moet je de wet breken. Lieve groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat stapje terug zal je straks weer verder vooruit helpen Rona.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat stapje terug heeft met idd 3 stappen vooruit geholpen. Dus ik ga af en toe zo'n dag accepteren. Beter dan er tegen vechten.

    Groetjes Rona

    BeantwoordenVerwijderen