zaterdag 24 maart 2012

Geen off-day

Het helpt toch wel als je tijdens de dexamethason goed hebt geslapen. Normaal zou ik vandaag echt een off-day hebben maar ik heb nu toch het huis gestoft en gezogen en ik ben nog redelijk fit. Wel erg trillerig. Daar baal ik wel een beetje van maar ja je kan ook niet alles hebben, toch?

Gisteravond gezellig een kookworkshop gehad met collega's van Joop zijn werk. We moesten 4 gangen diner klaar maken in groepjes van 4. Ik had me bij het dessert ingedeeld. Het lezen van de receptuur was wel wat moeilijk. Wat ik las bleef niet echt hangen dus even paniek. Maar uiteindelijk toen ik begon lukte het toch aardig. Gelukkig was er de chefkok Jasper die alles goed in de gaten hield en die je bijstond waar nodig.
Heerlijk een wijntje gedronken en vannacht geslapen zonder medicatie, ja alleen de thaliodomide maar die moet ik zowiezo nemen. Hoort bij de chemo kuur.
Ik was gisteren wel wat meer misselijk dus heb 2 maal een primperan ingenomen. Fijn dat de middelen er voor zijn.

Vandaag doet Joop de buitenboel met de hogedrukreiniger dus dan kunnen we morgen lekker genieten van een schone tuin. Tjonge wat wordt de boel toch weer groen zo in de winter. Groen wat je niet wilt hebben. Als straks alles weer schoon is kan de nieuwe tuinset naar buiten en kunnen we gaan genieten.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Rona,
    Een 4 gangen diner klinkt goed. En wat was het voor lekkers ? Ik ben inderdaad blij dat er ook medicatie is die je goed helpt tegen de misselijkheid. Maar ja dat is de medische wetenschap 2012, ik weet niet of je het interessant vindt - maar als het t.z.t zover is dat ik de weg van behandeling in sla - ben ik van plan om mee te doen met de medische wetenschap voor onderzoeken en behandeling. Vanaf mijn 18 heb ik 3 x per jaar als bloeddonor gefunctioneerd, en zelf heb ik vanuit het RKK ( rode kruis ) diverse jaren donor avonden georganiseerd, met heel veel donors. En vanaf KAHLER mag ik geen donor meer zijn, dus ben ik voornemens om toch ergens te heplen daar waar ik kan. Maar goed zover is het nog niet. Wat betreft de groene bestrating - 't is ieder jaar weer ellende, maar een kennis adviseerde een groene fles verkrijgbaar bij Blokker voor 2 euro. Ik heb het gehaald en we gaan het proberen. Niet geschoten is altijd mis. Mooie zaterdag en geniet v/d zon. Harte grt Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yvonne.

    Ook ik heb mijn donorschap op moeten zeggen. Het was er de laatste tijd al niet erg meer van gekomen omdat ik heel veel operaties heb gehad de laatste jaren dus het stond al op een laag pitje. Toen gingen de M-Proteine stijgen en toen vond ik het niet meer verantwoord.
    We hebben idd de flessen van Blokker gebruikt. Het is er wel vlot mee afgegaan moet ik zeggen. Alles ziet er nu prachtig schoon uit. Dus straks lekker buiten zitten. Insmeren met 50 bescherming en dan lekker met mijn boek onder de parasol. Ik kijk er nu al naar uit. Weet je al wanneer je start met de behandelingen. Is dit afhankelijk van je bloed uitslagen? Ik denk dat de internist bij mij snel wilde gaan behandelen omdat ik 40% plasma cellen in mijn beenmerg had. Daarbij ook wat plekjes opmijn schedel. Dus toch wel een reden voor starten. Ik mocht ook niet toch juni wachten. Wij zouden nl in mei gaan backpacken in Zuid Amerika. Aansluiten bij mijn zoon maar ja dat mocht dus niet. Dat was wel even een tegenvaller hoor. We hadden alles al gepland en waren vliegtickets aan het zoeken. Maar ja dit gaat voor.
    Nou ik wens jou een hele fijne zondag met veel zonneschijn en geniet ervan.

    Groetjes Rona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Rona,
      Dank voor je bericht. Vandaag met zoon en kleinkind naar de Aachener Zoo geweest, het was leuk - druk en lekker weer. Toen ik thuis kwam was ik helemaal K.O. maar goed dat neemt niemand ons meer af.
      Aha dat spul v/d Blokker is dus goed, wij gaan komende week ermee aan de slag. Ik heb nog geen flauw idee wanneer ik zal starten met de behandelingen - dit is in afwachting van mijn bloed. Ik zal in mei wel weer starten met de APD infuus, dit 1 x per mnd. Donderdag op controle bij de internist - kijken wat hij te zeggen heeft. Jammer voor jullie reis naar zuid Amerika, maar dat gaat zeker nog wel komen. Gezien jouw bloed uitslagen is het maar goed dat jouw dokter meteen actie heeft ondernomen. Ik wens je weer een goede start voor de nieuwe week met veel zon. Groetjes Yvonne

      Verwijderen
  3. Ah lekker hoor naar de Zoo. Fijn dat je genoten hebt. En dan K.O ja dat moeten we er voor over hebben. Hindert niet. Even slapen en je bent er weer.
    Staat dan niet in verhouding het plezier wat je er van hebt. Vast dat het bij jullie ook heerlijk zonnig is. Ik heb vandaag onder de parasol gezeten en een beetje in de zon. Wel met beschermingsfactor 50, ben wel best gekleurd maar niet verbrand. Dus dat is prima. Ik kleur nl heel snel en wordt zomers ook flink bruin. Ik doe heel voorzichtig. Ga morgen even nieuwe zonnecreme halen.
    Morgen nog 1 dag zonder dexa en dan begint ik weer met mijn 4 dagen dexa. Maar ik zie er niet tegen op omdat ik nu slaapmedicatie heb, dus komt helemaal goed.
    Ben benieuwd wat de internist voor je in petto heeft. Heb jij al een beenmerg punctie gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rona,
      Beenmerg punctie heb ik in september gehad, viel mij voor 100% mee. Ik zal de duimen voor je houden voor de 28ste als je naar Maastricht moet. Je weet in Maastricht praten ze niet lang maar brrreeeeeedddd. :-)
      En wederom succes met DEXA - enne komt helemaal goed. En geniet nog v/d zon zolang als deze er is. Harte groet Yvonne

      Verwijderen