woensdag 7 maart 2012

Hair''s are falling down, falling down.

Ik denk dat het niet zo heel lang meer gaat duren. Ik heb nu af en toe meer dan 1 haar tussen mijn vingers. Nog geen tien zoals de kapper zei maar wel al 5. Ook nog niet overal, vooral voor op mijn hoofd en daar heb ik ook het meest vervelende gevoel.
Morgen heb ik een congres, Obneo, dan moet het nog wel even goed zitten en anders maak ik morgen middag een afspraak voor zaterdag om het te laten millimeteren. Dan kan ik met mijn sjaaltjes en bij behorende spulletjes aan de gang.

Vandaag weer een goede dag gehad. De eerste dag weer van mijn dexamethason kuurdagen. Weer een hypergevoel. 2 jaar geleden heb ik me op de been moeten houden door het drinken van energie drankjes, light hoor. Die heb ik nu echt niet nodig. Voor de nacht maar weer goed wat innemen anders wordt het weer een ramp. Met dat slechte slapen ben in nu wel klaar heb ik vannacht besloten. Volgende week wanneer ik weer bij de interniste ben dan vraag ik een doorslaper. Ik ben gek als ik dit niet doe. Ik heb het nu nodig en als ik dit traject door ben dan kick ik wel weer af. Ik ben straks gewoon een junky. Ha niet slecht voor iemand die kanker heeft.

Vandaag om 8.30 op de stoep van de Aldi gestaan, daar hadden ze usb stick's, 16 gig en daar wilde ik er 3 van hebben. Gelijk een voorraad doos mee genomen voor mijn haakspullen. Die kan ik dus gaan vullen, netjes, lees schoon, opbergen.
Ik had Joop beloofd dat ik dit jaar geen zaadjes zou gaan kweken. Maaaaaaaaaaar ja toen kwam ik zaadjes tegen bij de Aldi en aangezien ik daar helemaal verzot op ben, ben ik overstag gegaan. Ik heb zonnebloemen en een kweekkastje met kruiden mee genomen. Ik heb nl een plantenbak waar ik dan de kruiden in wil zetten. Vooral Peterselie, Basilicum, Tijm en de Rosemarijn is belangrijk. Rosemarijn natuurlijk voor de rosefelt aardappeltjes uit de oven met heel veel knoflook. Jammie.

Om 9 uur stond ik weer op de werkvloer. Wat kleine nuttige klusjes kunnen doen. Zelfs bij een patient bloed afgenomen omdat een collega dit niet goed durfde. Tja ik had geen wit pak aan maar wel netjes mijn badge op dus de patient had er alle vertrouwen in. Ik heb even een tijdje met de patient zitten praten en omdat het de eerste keer niet lukte en het nog een keer moest, vroeg ze of ik speciaal weer terug wilde komen. Kijk daar doe je het toch voor. Dat doet me ontzettend goed. Heerlijk om er weer voor een ander te zijn.

Om 12.30 naar huis lekker biefstukje gebakken, wat alleen niet smaakte, helaas. Daarna geslapen en werd van de wekker wakker. Maar goed dat ik die gezet had. Doe ik trouwens aldoor hoor. Ik neem geen riscio.

Wat ik wel ga merken is het slijmvlies in mijn blaas. Aangezien ik ook nog eens een Interstitiele cystitis heb. Dit betekend dat ik continue een blaasontsteking heb die niet veroorzaakt wordt door bacterien maar door een autoimuun ziekte. Ik heb hier speciale medicatie voor maar de chemo is gewoon slecht voor de slijmvliezen. Laat nu je blaas ook voorzien zijn van een slijmvlies laag. Tja je kan het al raden, ik heb nu steeds het gevoel dat ik een zee egel in mijn buik heb. Als en nu nog een mooi stukje koraal bij gaat groeien dan doet het me misschien nog een beetje denken aan de mooie vissen en koraal in Egypte, Sjarm el Sjeik. Je moet toch ergens mooie herinneringen aan houden.

Vanavond lekker een stukje taart gegeten. Had Joop voor me mee genomen. Wat is het toch een schat. Het was erg lekker en ik heb er echt van genoten.

Nou dit was een lang verhaal en geschreven van mijn I-Pad. Ik heb een apart toetsenbord bij de I-Pad dus ik kan heerlijk blind typen. Ik vind het nl niets om op een toestenbord te kijken tijdens het typen. Goed ik nu echt stoppen en door met hyperen.

PS. Ik wil iedereen wederom bedanken voor alle lieve kaarten, schouderklopjes, lieve woorden, medeleven zonder zielig te doen (want ik ben niet zielig) bloemen en wat er nog meer op mijn pad komt. Echt zonder jullie zou het allemaal een heel stuk zwaarder zijn. Dus mijn oprechte dank hiervoor.

5 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Rona,
    Ondanks alle omstandigheden ben je toch al vroeg op pad, lees ik jouw stuk en zie dat jij ondanks KAHLER goed voor de medemens zorgt, dat graag doet en tussen door ook nog grapjes maakt. Dit is voor mij een teken dat jij een super krachtig iemand bent. En je hebt helemaal gelijk om een doorslaper te vragen. Voor jouw verhaal CHAPPEAU !!!! Een hele goede dag wens ik je verder, harte groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je lieve woorden. Ja ik put nu kracht uit dingen die me aan het hart liggen. Die dingen waar ik mijn gevoel in kan uiten, hulp aan de medemens. Wanneer je iemand kunt helpen en daar dan een fijn gevoel aan overhoud is voor mij super belangrijk.

    Groetjes van mij terug

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede morgen Kanjer,

    Een leuk verhaal weer toppie zoals je er mee omgaat ga zo door ik heb een grote bewondering voor je maar dat wist je al.
    Ik denk dat je na dit alles wel een boek schrijfster kan worden.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoe je omgaat met positief en negatief Rona. En zo mooi beeldend beschrijft . Ik zag al een schilderij voor me met je zee egel.
    Keep up the good spirit ! Ik wens je een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi rona
    kom meid denk aan je liefs els

    BeantwoordenVerwijderen