zaterdag 7 juli 2012

Waterhuishouding overbelast

Ik heb ontzettend dikke voeten en ben benauwd zodra ik ook maar iets doe. Ik voel me hier echt niet prettig bij. Andere plastabletten gevraagd bij de huisarts en niet gerkregen, ik moest eerst maar langs komen op het spreekuur. Ik denk, stoer, ik ga op de fiets. Kom daar achter de adem aan en krijg geen tijd om bij te komen. Het is rustig en ik mag gelijk door de spreek kamer in. Dit komt echt weinig voor.
Vervolgens kijkt hij naar mijn voeten en ik druk ten overvloedde nog een hele diepe kuil in mijn been. Nou dat had van hem niet gehoeven want hij ziet het zo wel. Hij luistert mijn longen en hoort toch wel iets wat op vocht lijkt. Goed dat hoort er dus niet te zitten. Vervolgens mag ik door naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken voor mijn nierfunctie. Die kan natuurlijk beschadigd raken door de chemo's, en een longfoto. Natuurlijk op de fiets, tsssss dat wordt een stukje verder dan ik gedacht had en dat met dit warme weer van donderdag.  Dag later mag ik bellen voor de uitslag. Ik ben al blij dat ik dezelfde avond niet gebeld wordt want geen bericht goed bericht. Als er iets ernstig zou zijn dan had ik het wel gehoord.
Gelukkig kan ik de volgende dag in de middag mijn tabletjes ophalen. Gelijk in genomen en warempel ik ga 4 maal naar de WC en voel me al iets minder een water ballon. Alleen vandaag, zaterdag, zijn mijn voeten weer even dik en moet ik weer over een duin heen kijken. (dit zijn mijn oogleden)
Ik hoop maar dat de interne er in Maastricht er verder naar kijkt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel een hele goede huisarts heb. Hij schrijft niet zomaar klakkeloos voor.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rona,
    Dank voor je berichtje. Ik lees dat jij het ook aardig voor je kiezen krijgt steeds. Spannend maandag de sct. Ik hoop van harte dat het allemaal mee gaat vallen. Bij het AMC hanteren ze volgens mij 5 of 6 weken. Ik word 10 augustus opgenomen, krijg dan 2 dagen hoge dosis melfalan en dan terugplaatsen stamcellen. Van de neupogenspuitjes heb ik gelukkig weinig last van gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel tegenopzie maar ik probeer de komende weken nog even te genieten.
    Ik wens jou alle goeds en sterkte de komende weken en hoop dat de dip meevalt!
    Gr. Marcha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je leest het in mijn blog, betreffende de dit. Ik ga zo heen. mijn koffer staat klaar.

      Groetjes Rona

      Verwijderen