woensdag 11 juli 2012

Kweken, van ik hoop " niets"

Ik heb een goede nacht gehad. Ben gisteravond vroeg gaan slapen. Ineens ging het licht voor mij uit.Ik ben met lood in mijn schoenen toch gaan tandenpoetsen. Ik dacht eerst ik sla het over maar toch maar niet gedaan. Mondhygiene is nu heel belangrijk omdat door de chemo snel delende cellen kapot gemaakt worden en de chemo geen onderscheid maakt tussen goede en slechte cellen. Aangezien in je mond o.a. sneldelende cellen zitten gaan er daar ook een aantal het hoekje om. Ik heb een doos nacl 0.9% (dit is zout water) gekregen om mijn mond te spoelen. 6 maal per dag maar aangezien ik ook met parodontax poets en dit is zout dan vind ik dat het wel iets minder kan.

Vandaag gaat het best goed, misselijkheid valt 100% mee, wel met kytril en primperan maar dat maakt niet uit.
Ik vermaak me tot nu toe wel goed.

Gisteravond had ik het ff moeilijk, dan gaat toch niet alles zoals je wilt en je bent moe. Slechte combi. Maar een paar traantje dat hindert niet en lucht weer op. Ik heb maatschappelijk aangevraagd hier maar nog niemand gezien. Ik zal er eens naar gaan vragen.
Ik dacht dat was begeleiding op geestelijk gebied toch wel fijn zou kunnen zijn.

Vanmorgen voor het ontbijt kregen we een potje met vloeistof, hiermee moesten we onze mond spoelen en weer uitspugen in het potje. Mmmmm en dat op je nuchtere maag.
Wat eten betreft lopen ze hier in Maastricht nogal achter. Geen snackkar zoals in het MMC. Dat is nu jammer want ik weet niet wat ik de volgende dag ga eten. Vanmorgen kreeg ik dan ook mijn ontbijt en ik dacht, ja idd dit heb ik gisteren besteld maar nu lust ik gewoon niets. Alleen twee kopjes thee en dat was het. Brrr ik moest er niet aan denken om een boterham of iets te eten.

Ik denk dat we morgen moeten poepscheppen. Er staat nl een bakje klaar met een bruingerand randje en een schepje erin. Dan toch liever een mondspoeling wan een poepkweek vind ik toch wel ietts heel prive's.

Mijn witte bloedcellen bleken de afdaling ingezet te hebben. Op zich een goed teken omdat ik er dan vanuit ga dat de chemo werkt. Wat de rest betreft, het zal wel goed zijn. Ik vraag wel een keertje een uitdraai.

Vaniddag bezoek van mijn Kanjer. Toch wel erg fijn dat hij er weer kan zijn. Joop wilde dinsdag eigenlijk nog komen maar ik heb dit uit zijn hoofd gepraat omdat het gewoon te veel wordt voor hem. Je niet bijna elke dag van de week hierheen rijden. Thuis loopt ook alles gewoon door.

Ik mag weer iedereen heel hartelijk bedanken voor de kaarten. Het prikbord tegenover mijn bed daar hangen al een aantal kaarten op. Super lief.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Rona,
    Wat goed om te horen dat de misselijkheid je meevalt! Ik kan me voorstellen dat je van tevoren het meest 'bang' was voor de bijwerkingen van de hoge dosis Melfalan! Ik hoop dat het zo blijft! Is het geen gek idee om zo afgesloten te liggen? Lig je alleen of met meerdere mensen?
    Ik vind dat je weer ontzettend positief schrijft! Dat is voor degenen die het allemaal nog moeten gaan doen (sct) wel zo prettig!!!
    Veel sterkte verder, ook al ben je positief, je moet het toch allemaal maar doorstaan en ondergaan!
    Mijn kaart is onderweg! Hartelijke groeten, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rona,
    Fijn om te lezen dat je een goede nachtrust hebt gehad. Ja ik lees hier iets over snackbar, nu zou ik wel in de auto kunnen springen en je iets halen en brengen, maar eer ik bij je ben is het koud en daar heb je niets aan. HHMM misschien kan ik iets bedenken als ik je tzt kom opzoeken, maar dan hebben wij het er nog wel over. Als het goed is komt morgen de postbode weer langs :-)
    Ja poepscheppen is nu ook niet mijn happy hobby, maar misschien wil het de verpleging van jouw over nemen, dus laat ze er maar in roeren :-)
    Ik probeer op deze manier jouw aan het lachen te maken, lukt dat een beetje ?
    En je weet Rona alshet even niet mee zit en je hebt een praatpaal nodig - je hebt mijn tel. nummer
    Ik omhels je nu, kun je het voelen :-) tot de volgende ronde - slaap goed vannacht - en dikke knuffel van ons Yvonne & Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hie hihhi. Ja je brengt me zeker aan het lachen. Ik denk dat het door jou komt dat ik tot nu toe goed in deze opname ben. Jij stuurt heel veel kracht deze kant op. Wat heb ik toch lieve volgers op dit blog. Nee de snackbar daar moet ik echt even niet aan denken.
    Ik zal morgen met spanning de ptt afwachten. Ontzettend lief van je maar niet te gek hoor.

    Lieve groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi lisette. Dank voor je reactie. Ja, klopt ik moet het natuurlijk wel doen. Af en toe even een traantje maar och ook dat komt weer goed. Ik lig niet allen maar op ee twee persoons kamer..

    Groetjes Rona

    BeantwoordenVerwijderen