zaterdag 28 juli 2012

Thuis, heerlijk en ook weer een beetje wennen,

Wennen aan het feit dat er gewoon geen echte regels zijn. Er komt niemand aan je bed waaraan je de zoveelste pijnscore  moet doorgeven. Aan vragen van “mevr.: heeft u pijn en zo ja welke score geeft u hieraan? Mmmmm ja mmm jaja, ok dank? Wilt u tegen de pijn” en daarbij snel je armbandje zoeken want dat was nog nooit omgedaan, ja 2 uur voor ik naar huis mocht >< duh, dan werd je piep ingescand en als je de gescande medicatie had ontvangen dan kon je het armbandje weer op je kastje leggen. Wilde je wel douchen en waren alle bedden al opgemaakt dan stond de douche alweer vol met schoon linnengoedkarren. Kon je eerst of de verpleging bellen die vervolgens als je geluk had 20 minuten later verscheen of zelf gaan slepen met de karren. Soms heb ik gewoon gedacht bekijk het maar ik ga me wel in het toilet even opfrissen. Verder niet te veel kwaad zijn, helpt toch niet. Ik ben superblij dat ik ben ontslagen. Het had eigenlijk veel erger kunnen zijn want ik lag natuurlijk niet alleen en mocht de afdeling rondlopen. Toch af en toe een blik op de Pietersberg als ik de andere kamer binnen gluurde. Als ik de puf had dan kon ik ook nog op de hometrainer.
Hier thuis is het geweldig. Het kost me wel moeite om te blijven zitten als er bv. heerlijk wordt gekookt door Joop en Eveline. Ook Eveline kan dus echt heerlijk koken. Moet natuurlijk ook wel, woont al 4 jaar op zichzelf. Ik mag echt niets doen. Voor mij natuurlijk wel goed hoor, ik ga anders door tot ik erbij neer val, dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Gisteravond naar de opening gekeken van de Olympische spelen en helaas niet tot het einde kunnen uitzitten/ liggen. Maar het was wel mooi. Vervolgens in bed niet kunnen slapen ondanks oxazepam
20 mg en 20 mg temazepam, hier zou je toch een olifant mee onder zeil kunnen brengen maar ja helaas ik ben geen olifant (meer) Ik ben bijna bikiniproef. In bed lig ik lekker maar ik ben veel te onrustig van binnen, maar ik ben eruit, ik heb gewoon psychologische hulp nodig. Ik ben toch eigenlijk gek geweest om te denken “goh dit doe ik gewoon even net als of je een griep hebt” Nee zo werkt het blijkbaar toch niet, ook ik red dit niet alleen. Zo snel mogelijk beginnen met Herstel en Balans al ik de machtiging en toestemming binnen heb.
Dit was mijn eerste update sinds ik weer thuis ben.
Iedereen bedankt voor de lieve telefoontjes met felicitaties en alles wat er meer door de lucht heen en weer werd gebuurt. O ja ik heb al wat Limburgs leren verstaan.

1 opmerking:

  1. Hi Rona,
    Je blijdschap om thuis te zijn is aan de lengte van je verhaal af te lezen :=). Want je zult best nog wel moe zijn na deze ingrijpende behandeling. Terwijl ik nog dacht om in Maastricht langs te komen, sprintte jij al door het ziekenhuis. Zeker na m'n gesprek met Joop afgelopen week dacht ik dat het nog wel even zou duren. Verbazinqwekkend hoe snel je weer aan de beterende hand bent. Proficiat. Han

    BeantwoordenVerwijderen