vrijdag 6 juli 2012

Toch gezwicht

Toch gezwicht
Ik wil alles altijd graag zelf doen maar nu ben ik gezwicht, ik heb thuishulp aangevraagd via WMO.
De gemeente gaat kijken of wij in aanmerking komen voor thuis hulp. Dit is allemaal afhankelijk van wie je om je heen hebt. Dit wordt mantelzorg genoemd.
Deze afgelopen maanden waren natuurlijk al best zwaar waardoor regelmatig de zorg voor het huishouden op Joop aankwam.
Hij heeft ook een werk week van 40 uur. De laatste tijd krijgt hij steeds iets meer last van zijn rug. Natuurlijk is dit een zwakke plek ook na de operatie.
Nu is de verwachting dat vanaf volgende week mijn conditie zodanig harthollend achteruit gaat dat er nog meer op Joop aankomt. We kunnen nu niet zeggen sla het schoonmaken maar een keertje over omdat ik ook bij thuiskomst nog erg gevoelig ben voor infecties.
Het druist wel helemaal tegen mijn gevoelens in, een vreemd iemand over de vloer die in jouw huishouden gaat roeren. Eigenlijk niet iets voor mij maar het zal moeten. Ik hoop dat we er voor in aanmerking komen anders zal ik iets anders moeten zien te regelen.

1 opmerking:

  1. Hallo Rona,
    Ik begrijp maar al te goed dat het niet niks is om een vreemd iemand straks in je huis te hebben. Maar het is noodzaak, en geen over bodige luxe. Ik ben deze weg al sinds ik weet dat ik Kahler heb deze weg ingeslagen, ik ben eerst een gesprek aan gegaan inderdaad iemand van het WMO. Ik heb nu particulier iemand die een keer per week 3 uurtjes komt klussen, zo zal ik het maar noemen. Zo heb ik ook een invalide parkeer plaat aangevraagd misschien voor jouw ook handig, zeker als je naar het zkh. moet enz. Maar Rona ik wil je niet te veel belasten met mijn verhaaltjes en wens je alle goeds toe, en het is wel een goede beslissing van jouw/jullie - harte groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen