vrijdag 25 mei 2012

Stamcellen naar Alaska gestuurd,

Waar het waarschijnlijk een paar weken -190 graden zal zijn.
Ik ga er vanuit dat ze in Maastricht super goed mijn dierbare cellen zullen zorgen. We vonden het wel heel apart hoor om zo een zakje cellen te hebben die je later weer terug gaat krijgen maar nu even daar moet blijven.
Tijdens de afarese liep er en stagiére mee van de oncologie afdeling. Dus hebben lekker wat afleiding gehad en de eerste 2 uur waren dus zo voorbij.
Toen was het eten en het laatste half uur hebben wel ook goed doorgebracht met wat praten enzo.
Uiteindelijk gingen de alarmen over en was mijn afarese tijd voorbij. Mijn bloed is 3 maal door het apparaat gegaan. Raar idee. Lig je daar me 5 slangen op je buik maar door de diepe veneuze lijn wel mijn handen vrij. Je moet evengoed wel rustig blijven zitten hoor want zodra een lijn teveel beweegt gaat het alarm alweer af.
Na het afkoppelen moesten we mog even 1 1/2 uur wachten op de labuitslagen. Hebben toen heerlijk buiten in het zonnetje gezeten en binnen een  Ben en Jerry's ijsje gegeten. Mmmmmm lekker.
Terug bij de dialyse kregen we te horen dat mijn bloedplaatjes (stolling) net onder de 100 was dus even opletten met stoten en mijn HB  (ijzergehalte) aardig laag 5. Nou daar voelde ik niets van dus hup naar huis.

Onderweg nog heel veel geluk gehad want aan de andere kant van de snelweg begon een busje ineens te te tollen en raakte de vangrail waardoor er op onze rijbaan een giga stofwolk en een wieldop terecht kwam. Door de stofwolk kon Joop natuurlijk niet zien wat er achter gebeurt was en moest heel snel remmen en naar de rechter rijbaan. Brrrrr dat was best eng.

Thuis werden we direct gebeld door Ilvy met de mededeling dat er genoeg stamcellen waren afgenomen. Wij super super super blij.
Klaar een paar weken rust.
Ik helemaal hyper en dat heb ik moeten bezuren met een nacht slecht slapen.
Dacht nu  moet ik ook zonder slaapmedicatie gaan slapen maar daar kom ik nog even van terug.
Als ik ga liggen dan hoor ik nog even teveel mijn hartslag in mijn oren.
Komt door het lage HB. Ik ga maar even een fles Floradix halen. Heb  net al appelstroop op brood genomen. Goed voor het ijzer.
Joop doet vandaag weer even vit B12 spuiten. Helpt ook goed.

Vanmorgen met opstaan, oorpijn, dus dat is balen. zometeen een afspraak bij de huisarts. De huisarts heeft gekeken en mijn trommelvlies is ontstoken. Kan er ook nog wel bij. Druppeltjes sofradex en afwachten maar. Ik weet nu al dat het niet gaat lukken.
Nou ik mag weer iedereen bedanken voor de lieve kaarten die elke dag nog krijg. Wauw wat lief.

Ik wens iedereen een heel fijn pinkster weekend en geniet van het mooie weer.

1 opmerking:

  1. Hallo Rona,
    Nu heb ik toch even in alle vroegte een paar tranen de vrije loop laten gaan. Ik denk dat ik zeggen mag: Proficiat met je stamcellen. En wat fijn om je te mogen zien aan het dialyse apparaat. Ook voor jouw en je lieve familie een mooi Pinkster weekend. Harte groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen