maandag 14 mei 2012

Iquazu falls. Niet Argentinie maar MMC Veldhoven

Vanmorgen om 10.30 uur ons gemeld op afdeling 3C of wel volgens de nieuwe nummering afdeling 337. Vooraf even langs de dagbehandeling gegaan om een betere tijd te bedingen voor woensdag. Ze zijn daar zo lief dat het geen enkel probleem was. Na de intake werd het infuus ingebracht en dit ging gelukkig vlot. De dag en de nacht gaan bestaan uit spoelen, mesna en chemo. Daarna nog veel zakjes mesna en spoelen. Ik ben blij dat ik oorstopjes bij me heb. Ik installeer me voor de nacht gewoon lekker en ik hoop dat ik de alarmen allemaal niet hoor. Hier op de zaal gaan al de hele dag de alarmen af en ik moet zeggen dat het niet een prettig geluid is. Van de andere chemo heb ik tot nu toe geen bijwerkingen gehad. Kijken wat het op lange termijn doet. De dexa doet weer goed zijn werk, geweldig. NOg 3 tabletjes, dan heb ik het weer gehad. Morgenochtend krijg ik snel mijn gewone chemo en dan kan ik naar huis om lekker onder de douche te gaan. Hier douchen is geen optie voor mij. Thuis is veel fijner. Daarna naar Maastricht voor de lange lijn. Misschien dat ik dan woensdag geen infuus nodig heb en de chemo direct door de lijn naar binnen gedumpt kan worden. Het prikken van het infuus voelde ik eigenlijk niet vanmorgen. Ach het maakt me eigenlijk niet uit wat en hoe. Ik ben op de goede weg. De tijd gaat hier alleen langzaam dus vandaar dat ik nu al een update doe. Goed iedereen is weer even op de hoogte morgen meer.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Rona,
    Dat heb je even goed geschreven: ik ben op de goede weg ". Groot respect Rona. De lange lijn in Maastricht is toch een dag opname hé ? Of ben ik daar abuis over ? Wanneer ging de SCT van start ? Stom dat ik het vraag, maar ik heb een gevoel dat mijn hoofd behoorlijk lek is. Nou en nog 3 tabl. DEXA dan zit dat er ook weer op. Ga zo dadelijk een kaars aansteken met speciale intentie voor jouw. Dikke knuffel en harte groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yvonne.

    Nee Maastricht was geen opname maar een dagbehandeling.
    De opname in MMC was een nachtje. Dat ben ik dus weer goed doorgekomen.
    Nu ben ik ben aan het klaar maken voor mijn 3e chemo. Kan al door de jugularis chathete dus als het goed is geen infuus prikken. We zullen zien.
    vannacht wel weer extra paracetamol ingenomen en de pleister,waar ik al bang voor was is losgegaan. Kunnen ze gelijk veranderen.
    Ik heb er een paar reserve. Een goed kijken want het is al een tijdje geleden dat ik een patiënt met een cvd catheter verpleegt heb. Ze plannen veel vaker een keizersnede, voordat de patïent erg ziek wordt.
    Dank weer voor je reachte.

    BeantwoordenVerwijderen