woensdag 16 mei 2012

1.10uur voor 2.5 km. Alleen om Maastricht uit te komen.

Je moet er iets voor over hebben. Het zal wel vaker gebeuren. Ik heb nu al medelijden met mijn Kanjer.
Die moet vaak heen er weer rijden.

Het aanprikken en ondertunnelen van mijn hals catheter is vlot gegaan. Het viel me alles mee. Wel een kalmerend tabletje en een paracetamol ervoor. Je moet natuurlijk je voorbereidingen treffen. Ik heb heerlijk onder de blauwe lakens gelegen met de operatie lamp erop. Zo kun je net doen of je aan het strand van een tropisch eiland ligt.

Vannacht was het niet fijn dus dan is het goed dat er weer paracetamol is. Er is zodanig gerotzooid in mijn hals. Het vat is boven in mijn nek aangeprikt dus daar is ook een sneetje gezet.Het uiteinde van de twee catheters naar net boven mijn sleutelbeen eruit, onder de huid door gescheurd, lettelijk, en daar eruit gehaald.
Vervolgens is de catheter net boven mijn hart opgevoerd. Ik vond dat hij zijn gang maar lekker moest gaan. Ze waren erg lief en gaven overal netjes uitleg over.
Een uurtje verder stond ik weer buiten konden we een controle foto laten maken of er geen klaplong geprikt was. Gelukkig was dit niet zo en konden we aansluiten in de file.
2 uur en een kwartier konden we de oven aan zetten voor de pizza.

Ik had mijn sjaaltje om mijn nek geknoopt omdat daar een pleister los was gaan zitten en op deze manier kon ik hem een beetje op zijn plek houden. Ik moet wel zeggen dat er meer mensen naar mijn kale hoofd kijken. Zeker in het ziekenhuis waar je het minder verwacht. Het begint nu meer te glimmen. Dus minder steketltjes.
Ze kijken maar.
Ik heb het zij niet.

Morgen nog 1 chemo en dan twee spuitjes op een dag.
Volgende week testen. Dit kan op de dagbehandeling. Spuiten ze de jugularis catheter gelijk door met heparine zodat hij open blijft en niet dicht gaat zitten met een stolsel.

Ik zal even mijn kerstboom op de update van gisteren zetten.
Hij zat nog niet vol met zakjes want deze foto heb ik 's middags genomen. Alle zakjes die aanhangen mogen niet meer verwijderd ivm contact gevaar voor het personeel.Dat is heel streng.

Nou dit was het weer voor vandaag.

Dank voor de kaarten en liever woorden en wat meer langs me komt.

Ik ga genieten van de tuinkers volgende week die ik per post gestuurd kreeg van Marjon. Heel erg lief.
Het is voor mij gelijk een push om mijn kruiden tuinbak even aan te vullen met de laatse kruiden. Maar dan moet het weer wel wat liever worden.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Rona,
    Jeetje het verhaal en de foto rondom de hals catheter ziet er spannend, en in mijn ogen ENG uit. Maar je hebt het goed doorstaan. DUIM OMHOOG Rona !! Ja het rijden van Eindhoven naar Maastricht valt nu niet mee, nu men er aan het rotzooien is aan de wegen. Maar het wordt super als het klaar is, maar tot die tijd blijft er niets anders over om in een file te staan. Van ons uit gezien kun je die pech ook hebben, maar 't is net of het gezien van jullie richting uit net altijd iets meer is. Ja Rona je hebt al zoveel achter de rug, je bent zo dapper - ik blijf complimenten geven - en ik meen het. Je doet het dubbel dikke duim, voel even wat ik nu doe .... voel goed .... ik omhels je... en de hartelijke groetjes van mij. doei !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag gedaan Rona, liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen