dinsdag 21 augustus 2012

Psycholoog en KNO arts.

Vanmorgen naar de Psycholoog geweest en dit was heel erg prettig.  Joop moest mee en ook dat was voor hem weer heel prettig. Goede instructies gehad hoe mijn dag in te delen. Daar ga ik morgen mee beginnen. Gestructureerd en duidelijk. Tijd voor inspanning en ontspanning. Ik moet dingen goed afwegen, doen en afvinken. Dan over twee weken de agenda meenemen naar het vervolg consult. De agenda gaat er voor dienen dat ik mezelf niet in de nesten ga werken doordat ik veel te snel deze herstel periode achter de rug wil hebben en weer aan het werk wil.
 Gelukkig heb ik waarschijnlijk van Maastricht geen traumatische ervaring overgehouden. Dit blijkt nogal eens te gebeuren bij sommige patiënten na een sct.

Vanmiddag naar de KNO arts geweest. Ik heb sinds de 3e chemokuur problemen met mijn rechter oor. Middenoorontsteking, ontstoken gehoorgang en nu nog steeds klachten. Mijn trommelvlies laten doorprikken. Eigenlijk voor niets omdat er achteraf toch geen vocht achter bleek te zitten. Tja nu over 2 weken een gehoortest en dan eventueel weer naar de kaakchirurg. Hoeveel kan een mens hebben. Ik vind het eigenlijk wel genoeg.

Verder ging de dag eigenlijk wel erg goed. Niet geslapen tussen de middag want hier was geen tijd meer voor doordat de KNO iets langer duurde dan gepland.
Het eten gaat eigenlijk nog steeds niet super, zeker met het warme weer niet. Het is omdat ik moet eten maar liever niet.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Rona,
    Wat fijn dat je bij de psycholoog bent geweest. Ik snap dat je snel wilt herstellen, weer aan het werk wil en zsm de behandeling achter je wil laten, maar is het niet beter om eerst aan jezelf te denken, dan heerlijk op vakantie te gaan en daarna eens aan werk te gaan!? Eerst maar eens goed bijkomen van alle hectiek van de afgelopen maanden!!!
    Ik heb misschien makkelijk praten (ik moet volgende maand op voor de SCT), maar bedoel het goed!
    Doe rustig aan en hoop dat je je snel beter voelt!
    Hartelijke groet, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lisette.

      Ja je hebt helemaal gelijk hoor en zo doe ik het ook alleen als ik zou mogen kiezen ging het gewoon anders.
      Welk ziekenhuis wordt jij opgenomen? Ik ben heel erg benieuwd hoe het jij het ervaart want iedereen ervaart het toch weer anders.
      Ik doe in ieder geval rustig aan en accepteer mijn mindere perioden.
      Moeilijk maar ja we zullen wel moeten.

      Dank voor je reactie. Lief weer

      Verwijderen
  2. Hallo lieve Rona,
    Ik heb natuurlijk helemaal goed praten want ik zit nog in rustig vaarwater. Maar ik denk dat ik mij kan aansluiten bij de woorden van Lisette.
    Eerst jijzelf eens goed herstellen - dan inderdaad de welverdiende vakantie - en daarna als je lichaam en geest het toelaten je werk.
    Ik weet dat je het werk mist - maar nu en voor de toekomst ben jij belangrijk. Vooreerst weer harte groet en tot snel van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Rona,
    Ik snap het wel hoor! We willen gewoon ons oude, vertrouwde leventje terug en het liefst zo snel mogelijk!!!
    Ik word tussen 17 en 24 september opgenomen in het Erasmus MC in Rotterdam. Na de SCT word ik overgebracht naar Dordrecht (mijn woonplaats) om daar 10-17 dagen in een flowkamer te liggen. Ik zou willen dat ik al zover was als jij en Marcha, maar dat is helaas niet zo. Ik vind het eng...
    Hartelijke groet, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me best voorstellen dat je het eng vind. vond ik ook. Je gaat "gezond" het ziekenhuis in en ze maken je ziek. Niet echt een opbeurende gedachte. Maar het gaat helemaal goed komen. Vertrouwen..

    BeantwoordenVerwijderen