zaterdag 11 augustus 2012

Keukenrollen en Tankini's

Tja wat heeft dit nu weer met elkaar te maken, schrijf ik hier nu midden in de nacht? Nou veel kan ik jullie zeggen. Vanmiddag was het warm weer en ik wilde toch maar eens kijken of ik mijn bikini aan kon, hmmm geen succes. Natuurlijk zit de lange lijn er nog in en de dexa kilo's zijn er ook nog niet af, kortom niet goed voor je zelfbeeld moet ik zeggen. Wat was ik zielig. K ziekte. Rotzooi allemaal, kortom de wereld vond ik er echt niet meer leuker door worden. Dus dit waren tranen, maar goed dat er dus keuken rollen waren die we vast een keer in de reclame ingeslagen hadden. In overvloed dus. Goed om alle waterlanders op te vangen. Gelukkig werd er gister aan het einde van de middag door een postorderbedrijf een reeds eerder besteld pak geleverd met daarin een aantal Tankini's, jawel een verlengde bikini. Bikini zeg maar zonder blote buik. Kijk hier kan ik mee leven. Zit niet zo strak en opgesloten als een badpak alleen wel netjes. Straks allemaal maar eens passen en dan  de zon in.wordt de zon te heet dan zoek ik wel de parasol op. mijn huid reageerd alleen maar met erg bruin worden en niet verbranden. Niemand zou zeggen dat ik ziek ben als ze me zo voorbij zien wandelen, op mijn kale knikker dan na, hoewel hier de haartjes, lees stekeltjes, weer aan het terug komen zijn. Komt helemaal goed.

Nu alleen eerst nog zien te slapen want dit lukt maar niet. Knie doet zeer. Het was over, heb ik tijdens de eerste chemo kuren ook gehad. Nu dus weer. Ik heb al flink wat slaapmedicatie ingenomen maar helpen doet het nog niet. Paracetamolletje erbij, misschien doet dat nog wonderen. Zo dan ga ik maar Joop zijn koptelefoon pakken en een Luisterboek doen. Vandaag mijn eigen koptelefoon maar eens zoeken.

Wilde nog wel even zeggen dat ik ontzettend verwend ben door mijn collega's en mijn lieve nichtje.

7 opmerkingen:

  1. we zijn blij dat we ff bij je langs zijn gegaan, en vonden het erg gezellig.
    maar geniet maar lekker van het zonnetje ,in je tankini . en droom maar alvast van je strandbedje en je cocktailtje.
    xsan,sid, mike en jari

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rona,

    Het is allemaal erg vervelend die kuren en die medicijnen. Al die last en onzekerheden. Het is mentaal en fysiek een behoorlijke klus. Maar, je hebt geen keus en daarbij doe je het voor een zeer goed doel! Voor jezelf en je gezin.
    Maar, als ik je blogs lees heb jij de goede mentaliteit om hier doorheen te komen. Ja, dat gaat je zeker lukken!!
    Nog even doorbijten en onderwijl lekker van de zon genieten!

    Groet,

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Rona,
    Wat leuk dat je mijn blog volgt. Je weet waarschijnlijk al wel dat iedere patiënt anders c.q. uniek op zijn of haar ziekte reageert en dat geldt evenzo voor de behandelingen. Mijn sct ging zeer voorspoedig. Na vier maanden ging ik skiën in Zwitserland. Op de laatste dag zelfs (zonder dat ik het wist overigens) van een zwarte piste af. Dat gaf mij zo’n boost en ik was zo trots op mezelf dat het vanaf dat moment alleen maar beter ging. Helaas kreeg ik 10 maanden later een zwaar hartinfarct en daardoor kwam ik weer bij af. De foto van het skiën heb ik laten zien aan mijn prof in het EMC anders had hij mijn verhaal niet geloofd.
    Tip: doe zoveel mogelijk aan sport; bij de fysio hebben ze best goede apparaten die je in beweging houden. Veel sterkte, maar vooral ook succes bij je herstel.
    Groeten, Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Rona,

    Ik wil je nogmaals veel sterkte wensen met dit moeilijke stuk van het behandeltraject. Voor mij is het nu bijna 7 maanden geleden en nog steeds ga ik soms een grens over waardoor ik een paar stappen terug moet doen, frustrerend dus. Op andere dagen kan ik weer het een en ander ondernemen zonder dat ik wordt teruggefloten. Maar zoals Cees zegt: ieder mens reageert anders en zal dus ook een ander herstelproces moeten doormaken.
    Echter, ik schrok van jouw verhaal over zonnen. Niet dat ik je het genot van het zonnebaden wil ontnemen maar ik meld hier toch even dat tegen mij werd gezegd dat ik tot een jaar na de behandeling direct zonlicht maar beter kan vermijden: de huid zou door de chemo's dun worden met alle risico's van dien. Helemaal uit de zon blijven lukt niet, vandaar dat ik factor 30 smeer en als ik langer onderweg ben in de zon, factor 50.
    Zet 'm op de komende tijd en geniet van alles waarvan te genieten valt!
    Met hartelijke groet, Gertie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Gertie, dank voor je berichtje.
    Ik realiseer me dat het nog een tijdje gaat duren en ook dat ik misschien wel wat minder goed terug zal komen als dat ik was. Voor straks na de vakantie gaan we eens kijken voor een vaste hulp in het huishouden. Kijken waar ik die vandaan ga toveren ;-)
    Wat betreft het zonnen dat doe ik met factor 50 hoor. Ik weet dat zonnebaden niet goed is. Gelukkig heb ik een huid van een olifant. Echt heel erg dik. Straks tijdens de vakantie doe ik zelfs met snorkelen een badana op mijn hoofd. Ik heb er 4 dus kan genoeg afwisselen.
    Hoe snel had jij trouwens weer een bosje haar op je hoofd?
    Ben heel erg benieuwd hoe snel ik weer zonder sjaaltjes enzo rond kan lopen.
    Werk jij weer en zo ja heb je inspannend (fysiek) werk? Je leest zo veel verschillende informatie.

    Groetjes Rona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Rona,

      Precies na een half jaar loop ik weer zonder hoofdbedekking (had ook al iets eerder gekund maar dat voelde voor mij nog niet goed omdat ik het zelf als een çhemokoppie uit vond zien).
      Ik werk nog niet ondanks dat ik niet fysiek zwaar werk doe. Ik ben werkzaam in het volwassenonderwijs maar nu dus niet.
      Wanneer gaan jullie op vakantie?

      Verwijderen
    2. Hoi gertie.

      Ik loop nu ook zonder hoofdbedekking rond maar voor de vakantie wil ik toch wel aan mijn haarwerk wennen aangezien wij naar een heel luxe resort gaan en dan toch wel erg netjes gekleed moet zijn. Ik heb gelukkig best een mooi hoofd voor zonder haar, dit zegt iedereen tenminste. Ik zou alleen wel van dit haarwerk af willen en met een eigen bosje rond willen lopen.
      Ik heb fysiek wel zwaar werk, verpleegkundige, maar wil toch ergens in November af en toe een uurtje boventallig mee willen draaien. Of het gaat lukken dat zie ik wel ik hou rekening met een tegenvaller.
      Wij gaan in Oktober lekker even weg. Mauritius, lekker luxe.
      Mag van de professor met de mededeling om wel een goede annulerings verzekering te nemen.
      Dank voor je antwoord.

      Verwijderen