donderdag 2 augustus 2012

Halfvol of half leeg

Dat glas dan hé. Ik zat net lekker buiten met mijn ogen dicht in een lazystoel en ging even terug denken. Ik dacht als ik alles van te voren geweten had dan had ik  het misschien niet eens gedaan. Maar toen moest ik ineens aan een glas chocolademelk denken. Ik weet niet of er rum in zat hoor en ineens ging het door me heen dat het glas bij mij nu ook halfvol is. Halfvol met goede dingen en de rest ga ik gewoon bijvullen door de tijd te nemen. Jeetje wat is dat moeilijk. Gelukkig bestaat er zoiets als rust uit een doosje als ik Desiree mag citeren in haar boek "kanker is K maar ik ontmoet wel leuke vrouwen" en hier moet ik me aan vasthouden. Gaat het niet dan neem ik zo'n mooi, klein rond pilletje, Oxazepam.
Desiree Hairwassers heeft haar dagboek uitgegeven en het is zo leuk geschreven boekje dat ik het iedereeen kan aanraden die geraakt worden/ zijn door borstkanker ISBN 978-90-8834-972-0
Maar om even op het glas terug te komen, ik ga toch voor halfvol.

Knuffel voor iedereen en mag ik weer iedereen bedanken voor de lieve kaarten en bloemen.

1 opmerking:

  1. Lieve Rona,
    Ik kan wat jij al allemaal achter de rug hebt er nog niet over mee praten. Mijn weg die ik ben ingeslagen of ben moeten inslaan is heel anders. Maar ergens halver wege de berg kom ik in hetzelfde circuit, één ding wat voor mij wel al van belang is - dat jij mijn voorbeeld bent - ik denk dat die gedachte toen je in je lazystoel zat - een gedachte is die er gewoon moet/mag zijn. Nu eigenlijk dringt alles tot je door - maar jij zit al halverwege de berg op waarts - en het laatste stuk die jij nog moet bewandelen heeft gewoon even zijn tijd nodig. Doe het gewoon lekker rustig - 't is even niet anders - jij hebt het dan over een halfvol/halfleeg glas en ik vertaal het in halverwege de berg - lieverd aan deze beroerde tijd komt een eind - en ik zal je vanuit mijn gedachten helpen het laatste stuk v/d berg te beklimmen, trouwens dat gaat jouw ook wel lukken zonder mij met zo'n lieve man en kinderen, hierbij sluit ik mijn verhaal met een dikke knuffel van mij Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen