donderdag 24 april 2014

Totaal even de weg kwijt

Vandaag bij mijn zoon gegeten. Hij had een heerlijk paasdiner voor ons klaar gemaakt. Het was erg gezellig maar na het eten ging bij mij het licht uit. Joop had het al eerder in de gaten. Mijn ogen gaan dan een beetje half dicht. Net zoals iemand kan kijk die of geheel stoned is of een hele fles sterke drank op heeft.
Nu hebt ik dat beide niet dus moet het van de medicatie komen.
Thuis gekomen zei ik dat ik even naar bed ging om dan toch de avond nog gezellig te kunnen zijn.
Om 20.25 maakte Joop mij wakker en ik was er even totaal niet. Ik vroeg hoe laat het was en hij vertelde me dit. Nou ik snapte er niets van en ja ik zou beneden komen. Echt ik snapte er niets van. Beneden trof ik Joop aan achter de pc die ook ergens niets van snapte. Ik had gisteravond een faceboek pagina voor hem aan gemaakt om zelf facebook te doen. Nu had fb enkele dingen via de tijdlijn geregeld en Joop snapte dit niet helemaal.
Ik hem uitgelegd en toen was het weer OK gelukkig.

 Ik maak me momentheel wel een beetje zorgen over poly neuro pathie.
Nu heb ik dit niet goed aangekaart bij de internist maar ik ga er van de week wel even goed over in de op zoek modus.
Als ik stil lig bv in bad of in bed dan trekken de spieren in mijn benen en zo heel erg aan. Het lijken wel tic’s. Hier wordt ik wel een beetje nerveus door.
Typen op de pc gaat ook al moeilijk.

We gaan het maar even uitzoeken, Bortezomib staat er om bekend. Nu heb ik een extra rust week en moet eerlijk zeggen dat de tic's niet overgaan maar eerder erger worden. Erg vervelend.
Ik heb vanmorgen wel een stuk gefietst en dit ging erg goed.
Hierna ontdekte ik dat ik nog naar de apotheek moest gaan om en medicijn rol te regelen. Gisteren was ik wat betreft ook de weg even kwijt, ik dacht toch echt dat ik alle vakjes van de medicijn toren gevuld had met tabletten. Nu had ik één vakje leeg. Gisteravond dus alle medicijnen door gekeken en ja toen kwam het weer naar boven. Ik zou minder paracetamol gaan slikken. Vandaag kwam ik er achter dat dit geen goede zet was. Ik stond in de apotheek en voelde daar een enorme pijn in mijn rug. Zodanig dat ik eigenlijk bang was dat ik niet goed zou thuis komen. Eenmaal in de auto ging het wel. Thuis direct 3 capsules oxynorm ingenomen en naar bed gegaan. een uur later werd ik wakker en was ik weer fit en de pijn was bijna weg. Niet meer afbouwen dus.Wat betreft de medicijn rol, die heb ik netjes aangevraagd bij de huisarts en die wordt maandag geregeld, alles netjes per tijd dat je  het in moet nemen in afritsbare zakjes. Namen er op en klaar is kees.

Nou dit was weer een heel verhaal.

Bij deze wil ik weer iedereen bedanken die via telefoon, kaarten en wat meer, laten merken dat ze aan ons denken. Ik vind dit zo ontzettend fijn. Positiviteit heeft af en toe een beetje voeding nodig en ja die krijg ik dus en dat is ontzettend fijn. Sorry als er af en toe een foutje in zit want mijn vingers doen af en toe niet meer wat ik wil. De tic's zitten het meest in mijn vingers.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Rona,
    Jeetje het is wat. Ik hoop zo voor je dat die Polyneuropathie van tijdelijke aard zal zijn. Laat het in ieder geval een stuk minder worden, en je weet alle kleine beetjes zijn mooi meegenomen. En wat fijn dat jullie lekker genoten hebben van een lekker paasdiner bij jullie zoon.
    Rona wij wensen jouw en Joop weer het aller beste toe, en het kaarsje blijft zijn werk doen.
    lieve groet van ons. Martin en Yvonne
    Ja zou je niet met al die medicatie die je nemen moet de weg een beetje kwijt raken. Weet dat ook dit van tijdelijke aard is, ik heb natuurlijk goed praten. Maar ook hierin weet dat ik het alleen maar met goede bedoelingen schrijf, en dat er hier veel aan jouw gedacht wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend die polyneuropathie. Je raakt de voeling van je voeten met de vloer kwijt en je voeling met wat je vastneemt. Blij dat ik daar intussen vanaf ben. Hoop het voor jou ook.
    Groetjes, Ann - lotgenote sinds 2004

    BeantwoordenVerwijderen