woensdag 2 april 2014

1 april. Kikker in je bil

 1 april kikker in je bil"
Helaas gaat dit voor ons niet op. Het is al even verder dan 1 april maar toch staat deze titel boven dit blog.
Waarom zullen vele denken, wat is er gebeurt.?
'S morgens om 11.30 uur kwam de interniste met 6 man op bezoek. Nou hadden we geen cake of iets lekkers bij de koffie dus daar zal het wel aan gelegen hebben, :-) en kregen we de mededeling dat we weer helemaal terug waren bij af. We zitten weer in dezelfde situatie als 2 jaar geleden. Wel te verstaand dat mijn M-Proteïne nog niet op 25 staat maar bij beenmerg wel weer 40% myeloom cellen bevat en op sommige plaatsen in het preparaat nog wel wat meer. Zoals vele weten de referentie waarde van de myeloom cellen in het beenmerg in Max rond de 2%. Duidelijk. Ik ben nu gistermiddag, 1 april, dus gestart met nieuwe kuren. Bortezomid, 20 Mg dexa, antibiotica, vaclivir tegen de schimmel dan mijn 6 verschillende soorten pijnstilling en een slaaptabletten dan zit mijn medicatie toren toch aardig vol. Mijn over buurman die toevallig met dezelfde ziekte hier opgenomen ligt wilde een medicatie rol bestellen en dat lijkt mij ook een goed idee. Als je veel verschillende medicatie gebruikt kun je dit bij de apotheek laten blisteren. Krijg je netje een rol met de voor jou uitgezette medicijnen op de juiste tijden. Makkelijk en waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.

Als het goed is ga ik vrijdag met ontslag. Zou eerst vandaag al wezen maar ik wil de pijn score eerst wel goed onder controle hebben. We hebben geen zin om weer midden in de nacht op de SEH  te staan en weer 3 uur, wat voor een SEH heel normaal is hoor, te moeten wachten. Dit werd volledig begrepen. Dus mag Joop zijn verjaardagscadeautje vrijdag zelf ophalen.
Ook voor Joop weer fijn, dat ziekenhuis bezoek neemt toch weer heel veel Tijd in beslag.

Goed de dexamethason doet zijn werk al weer goed, het is nu 6 uur en ik ben weer klaar wakker. Moe, dat weer wel. Om 4 uur was dit ook al zo. Toen een gezellig gesprekje gehad met een verpleegkundige. Dat moet eerlijk zeggen een perifeer ziekenhuis is toch veel beter vertoeven dan een academisch hoor. Het personeel is hier veel vriendelijker. Echt fijn. Dus alle lieve collega's van deze afdeling, toppie, dank je wel.

Zo vandaag maar even over de medicatie rol gaan denken. Kijken wat ik hier precies in wil hebben.
Straks even een afspraak maken met mij. Kapster, ze had gelukkig al aangegeven dat ze ook thuis wel kon komen knippen dus dat is fijn. Wat heb ik toch lieve mensen om mij heen. Gister weer allemaal zo lief bezoek gehad. Wat doet je dat toch goed. Vele collega's wippen na hun dienst even binnen, mag niet tijdens de dienst en vooraf gaande omdat ik verdacht ben. In dit ziekenhuis heerst op sommige afdelingen de VRE bacterie. Niet gevaarlijk voor iedereen die gezond is, maar als ze er achter komen dat je naast een besmet iemand hebt gelegen dan ben je gelijk verdacht en wordt je geïsoleerd verpleegd. Bestekend voor mij geen uitstapje naar mijn collega's en mijn collega's pas na hun dienst bij mij op bezoek. Met hand hygiene protocol. Nou ja. Tis nie anders.

Iedereen de groetjes en ik probeer nog even mijn ogen dicht te doen.

Iedereen nog bedankt voor alle mooie kaarten en berichtjes.











4 opmerkingen:

  1. Hoi Rona,

    Wat een toestand. Ik wens je heel veel sterkte en blijf er voor gaan. Warme groet, Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rona,
    Wat naar dat de ziekte de kop zo sterk weer opsteekt. Ik wens je veel sterkte en succes met de nieuwe behandeling.
    Hartelijke groet, Jaco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Rona,

    Wij zijn ook altijd jouw blog blijven lezen. Wat een domper.Gelukkig is er weer behandeling mogelijk. Blij er in geloven en veel sterke voor de komende Tijd. Succes,

    Groet uit Roosendaal,
    Pim en Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Rona,
    Voordat ik je blogg bekeek heb ik eerst een mail richting Joop gedaan. Om natuurlijk te informeren hoe de stand van zaken met jouw is.
    Had ik nu eerst je blogg gelezen, maar goed het is even anders.
    Nou wat ik nu hier lees is om te huilen, maar dat ga ik niet doen.
    we gaan er weer helemaal tegen aan Rona. En uiteraard blijft het kaarsje brandend. En dat wij hier aan je denken. Houdt de moed erin en laat hem niet zakken.
    Een warme groet een dikke knuffel en een xxjexx er achter aan.
    harte groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen