zondag 6 april 2014

Nu even niet slapen maar toch een heerlijk gevoel.

Waar zou dat dan vandaan kunnen komen.

Gisteren natuurlijk prachtig mooi weer en heerlijk in het zonnetje kunnen zitten. Genoten, zoals het moet zijn. Lieve vogelgeluidjes op de achter grond.
Geen glaasje wijn want met de ontzettend hoge dosering morfine blijf ik hier maar even van af. Lijkt me toch wel verstandig.
De pijn is trouwens met de hoge dosering morfine nog niet geheel weg maar zit nu op steeds regelmatig op een  score van 1 tot 2 en dat is acceptabel.
Vrijdag heeft Joop een hele drukke verjaardag gehad. Niet in de zin van bezoek maar van dingen regelen.
Onze dochter Eveline is gekomen en dat was weer heel erg fijn. Lekker kunnen praten over alles en nog wat.

Erwin is niet geweest, hier hadden we bewust voor gekozen omdat hij erg verkouden was en aangezien mijn chemo heel sterk op mijn afweersysteem gaat slaan kunnen we hier geen risico voor nemen. Dit halen we wel weer een keertje is.

Wat betreft mijn afweer, dit kan ik trouwens nu al merken. Ik denk dat de bloedstolling aardig aan het afnemen is. Ik krabt pre ongeluk aan een plekje ter grootte van een spelden prik en dit bleef maar bloeden. Mijn bloedbeeld veranderd dus nu al.

Nu nog even over de titel van dit blog.  "niet slapen maar toch een heerlijk gevoel". Wakker liggen en weten dat je op de goed weg bent.

Joop heeft, vrijdag zijn verjaardags- cadeau van me gekregen. Ik had een week voor ik opgenomen werd een vakantie geboekt naar het Sauerland, Duitsland. 2 overnachtingen in een leuk echt Duits hotel, Hotel Haus am Steinschab.
3 uurtjes rijden, dus te doen. Vrijdag gaan we eerst even mijn laatste chemo van deze eerste cyclus halen en dan hup de auto in op naar de mooie glooiende heuvels. Joop was helemaal blij en verrast. Plan gelukt. Ikke super blij.

Vandaag nog genieten van Eveline haar bezoek. Ze moet eerst nog wel even het huis stofzuigen omdat ze voor een kostuum bezig is geweest en daar zijn tig bossen kunsthaar in verwerkt. Ons huis is dus nu een beetje voorzien van materiaal wat de vogeltjes buiten wel heel erg kunnen gebruiken.

Goed ik ga mijn bedje opzoeken. Dexamethason werkt goed. Moet wel zeggen dat ik van de 20 Mg minder last heb dan van de 40. Mg, maar dat is logisch. Beetje prettiger hyper. Kan slapen tussendoor en dat kon ik 2 jaar geleden niet.











1 opmerking:

  1. Hallo Rona,
    Nou je missie duidelijk geslaagd om Joop te verassen.
    Een paar daagjes Sauerland, geweldig. Geniet lekker te samen
    met Joop.
    Fijn dat Eveline op bezoek is geweest, en jullie mooi hebben kunnen
    bij kletsen.
    Ja Rona ondanks alle stress ( zo wil ik het maar noemen ). Ben en blijf je de Rona die ik ken. Ik neem mijn hoedje af voor jouw.
    Effe een paar daagjes er tussen uit, lekker genieten van het weer. " Chappeau"
    Je weet dat wij hier aan je denken. De groetjes voor jullie van ons uit Haanrade Martin en Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen