zaterdag 19 april 2014

Controle

Gister voor controle geweest bij mijn heamto/ oncoloog (Internist) Joop en in realiseerde ons dat we totaal niet zenuwachtig waren. Het is nu zo dat we de controles net zo accepteren als de ziekte zelf. Of het nu de goede kant uit gaat of niet, we kunnen het toch niet veranderen en in de piepzak zitten maakt het allemaal alleen maar minder comfortabel. Nadat we ons gemeld hadden en er achter kwamen dat we op het gewone spreekuur ingepland waren, hindert niet, merkten we ook het spreekuur zeker 30 minuten uitliep. Ach, nou ja, maakt toch niet uit we komen vanzelf aan de beurt.
Bij binnenkomst merkte de arts op dat ik wel heel goed liep enzo. Ja zei Joop dat klopt maar dat is geen weerspiegeling van hoe het werkelijk gaat. Ik gaf aan dat ik wel heel erg  moe was, maar dat ik met de moeheid deze keer wel veel beter om kon gaan dan 2 jaar geleden.
Ik vond het alleen wel raar dat ik in mijn rustweek mezelf veel meer moe vond dan in de kuurweken.
Dit blijkt ook een reactie te zijn op de dexa. Je goed voelen tijdens gebruik maar hierdoor je juist veel meer moe voelen zonder.
Ik kan de moeheid als volgt een beetje omschrijven. Ik voel me net alsof ik een flinke borrel op heb. Het liefst ga je dan liggen doe je ogen dicht en laat de wereld om je heen maar doen wat hij moet doen maar ik doe even niet mee. Daarbij ook dat ik tijdens een gesprek met iemand mijn ogen wegdraaien en ik vervolgens iemand 3 keer zie. Ik moet dan even knipperen om weer het juiste beeld te krijgen. Van de week bezoek gehad en ik had me hier ontzettend op verheugd, ging ineens tijdens het bezoek bij mij het licht uit. Ik ben naar bed gegaan in de veronderstelling dat ik na een half uutje wel weer naar beneden zou komen, helaas om 23 uur ontdekte ik dat ons bezoek al reeds thuis zat. Sorry Joke en Lambert.
Verder gezien het feit op dit moment, dat ik nu om 3 uur in de nacht mijn blog aan het bijwerken, laat zien dat je ondanks de moeheid soms ook over actief bent. Nou maakt niet uit. Ik maak dit verslagje even af en kruip dan lekker in mijn bed wat in de kamer staat.

Oja, controle bij de internist, deze was verder wel heel tevreden. Het kwaadaardig eiwit was al gedaald van 16 naar 13 en daar ben in heel erg blij mee. Laat de chemo zijn werk maar doen.
Ik ga nu even 2 maal een rustperiode krijgen van 2 weken omdat dit voor ons beter uitkomt tijdens onze vakantie in mei. 2 maal een rustweek van 2 weken was medisch wel verantwoord.
Ik ga de dexa tijdens de kuurweken wat meer spreiden. Misschien dat ik hierdoor minder last heb tijdens de rust weken. We zullen zien. De vakantie in mei gaat gewoon lekker door. Heerlijk
Mijn medicatie verklaringen voor de morfine zijn naar Farmatac gestuurd. Het duurt 3 tot 4 weken voor je de verklaringen hebt van de medicatie. Normaal zou ik er geen aandacht aan besteden maarZwitserland  heeft nog een echte grens controle en je zult net zien dat je er tussen uit gehaald wordt.

Ik ben super blij hoe de kinderen de laatste tijd omgaan met mijn ziekteproces. We hebben goede gesprekken gehad en dat doet me ontzettend goed. Kids thanks hiervoor. Eerste paasdag gaan we bij Erwin eten, we vinden dit heel erg fijn.

Maandagavond komen 2 zussen van Joop mij een dag helpen om het huis even goed door te werken. Ik ben hier ook heel erg blij mee. 2 jaar geleden voor ik naar Maastricht ging heb ik het hele huis van boven naar beneden onder handen genomen maar ja daar kwam ik nu niet aan toe. De ziekenhuis opname kwam echt heel plotseling.

Nou ik merk dat mijn vingers even niet doen wat ik wil dus ga ik er mee stoppen en duik ik mijn bedje in de huiskamer in. Stoor ik Joop ook niet, is voor hem ook weer prettig.

1 opmerking:

  1. Hallo Rona,
    Fijn weer even je BLOG bij gelezen te hebben.
    Je doet het voortreffelijk, voor velen een voorbeeld.
    En goed dat de kwaad aardige eiwitten gezakt zijn,
    ja laat de medicatie maar goed zijn werk doen.
    Ik vindt het toch maar geweldig dat jullie de vakantie
    mooi door laten gaan. Ik ben op het moment gewoon het
    liefst thuis, in mijn eigen bed. En dan ben ik niet eens in het
    proces van Kahler waar jij in zit. Een dikke Chappeau voor jouw Rona.
    De eerste Paasdag zit erop, en jullie hebben lekker gegeten bij Erwin.
    Dan wens ik jullie nog een mooie tweede Paasdag toe.
    Geniet van elkaar, geniet van het mooie weer en dank nog voor
    je lieve mail.
    Harte groet van ons en weet dat wij aan je denken.
    Martin & Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen