zondag 13 april 2014

Lekker weekendje Sauerland

Wat kan dat toch heerlijk zijn, 2 nachten genieten in het Sauerland.
Een paar weken  geleden heb ik het aangedurfd om zonder overleg met Joop een weekendje weg te boeken.  Via travelbird een leuke aanbieding gevonden. tja en dan zit je voor de pc met alle boekingsgegevens ingevuld en alleen de knop "boeken" nog in te drukken om het vast te leggen.
Ik moet zeggen dat had ik dus nog nooit gedaan en nu wilde ik toch wel heel graag de verrassing voor Joop hebben. Ik heb het dus gedaan. Gelukkig niet van te voren wetende dat ik ook nog even bijna 2 weken in het ziekenhuis zou doorbrengen. Het werd dus allemaal wel heel erg spannend of ik sterk genoeg zou zijn om het door te laten kunnen gaan. Nou het is gelukt en hoe.
4 April op was Joop jarig en kon ik hem zijn cadeautje geven. Joop vond het helemaal tof maar de hield in zijn achter hoofd wel dat het misschien niet door zou gaan.
De gehele week vooraf gaande is prima gegaan. Ik ben niet ziek geweest van de chemo.
Moe maar ja dat is niet erg. Tussendoor mijn powernapjes pakken en daar redde ik het prima mee. Kan het met deze dosering Dexamethason heel goed handelen. Tijdig mezelf even terug trekken. Zelfs in een gesprek kan ik dit doen. Mindfullness helpt heel goed als je jezelf er de tijd voor geeft en er voor open staat.
Bij aankomst in het hotel kregen we een kamertje passende bij het arrangement, klein dus. Maar met douche en toilet en dat is genoeg. We hadden doordat de kamer boven de receptie lag wel internet op de kamer, dat is toch luxe. Niet dat we dit nodig hadden hoor. Ben echt niet verslaafd. Bij aankomst lekker aan de bar een biertje gedronken en we hebben een heerlijke warme maaltijd voorgeschoteld gekregen. Joop Snitzel en ik braadworst. Zaterdagmorgen zijn we naar Hallenberg gegaan. een schattig pleintje waar aan zich de kerk bevond en het toeristen  bureau. We hebben daar een wandelkaart gekocht. Gelijk voor de eigenaars van het hotel twee dossen info materiaal mee genomen. Het hotel was nl vanaf 1 april overgenomen. Informatie hadden ze dus nog. Nou we dacht laten we dit maar even voor ze regelen. Ze waren er erg blij mee en je zag direct andere gasten met info rondlopen. Leuk.
Na het bezoek aan het toeristen bureau zijn we gaan lopen maar ja we raakten toch wel de weg kwijt en uiteindelijk toen we weer bij de auto waren konde we dit wel merken hoor. Moe. Tusse de middag heerlijk gegeten in een schattige gelegenheid. Thuis in het hotel even drie kwartier geslapen en vervolgens weer een wandeling gemaakt maar nu boven langs het hotel. Klimmen dus. Heerlijk.  Ging prima.
's avonds heerlijk Nasie gegeten en toen voelde ik toch wel dat we veel gedaan hadden. Ik voelde me lichamelijk moe maar wel voldaan en daar gaat het om.'
's middag na het wandelen hebben we op het terras een spelletje mens erger je niet gespeeld. Heerlijk in het zonnetje.
Zondag morgen na een heerlijk ontbijt zijn we weer richting Nederland
ve\rtrokken en kunnen we terug kijken en op een heerlijk weekend Sauerland in hotel Steinschab.

Verstuurd vanaf mijn iPad

4 opmerkingen:

  1. Hallo Rona,
    Geweldig toch dat jullie een heerlijk weekendje Sauerland hebben gehad. Even een andere uitkijk, maar vooral even een portie nieuwe energie opdoen. Ik vindt het toch maar knap, dat je dit allemaal doet.
    Trouwens nog heel hartelijk dank voor je lieve mail.
    Allereerst weer alle goeds een dikke knuf en de hartelijke groeten van ons.
    Martin en Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het doet me deugd om te lezen dat jullie saampies zo genoten hebben in Sauerland.
    En jij aan de braadworst? Betekend dat dat je volledig van de sondevoeding af bent? Dat is helemaal mooi!
    Ik bewonder jullie dat jullie ondanks de tegenslagen met volle teugen genieten van het leven. Herinneringen bouwen en genieten, klasse!

    Dikke knuffel,
    Bregina


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bregina. Dank voor je reactie. Het doet met altijd goed een reactie op een blog te mogen ontvangen. Ja ik ben helemaal van de sondevoeding af en dit voelt heerlijk. Het is alleen het warm een wat nog een beetje een probleem geeft maar de dietiste vond het niet nodig om met sondevoeding verder te gaan.
    Zoals je zegt wij bouwen bewust herinneringen door leuke dingen te doen. Voelt goed.
    Het is belangrijk om dingen samen met je familie te doen zeker nu het allemaal kan. Je weet hoe snel het allemaal de verkeerde kant uit kan gaan. We houden hier zeker gezien de laatste keer rekening mee maar laten de ziekte niet alles beinvloeden.

    Groetjes Rona

    BeantwoordenVerwijderen