vrijdag 27 april 2012

Update Maastricht

Ik kan 14 mei starten met mijn Stamcelmobilisatiekuur, tenminste als mijn bloedwaarden goed zijn natuurlijk. Maar hier ga ik wel van uit. Dan heb ik alles maar gewoon achter de rug en heb ik 4 weken rust voor ik opgenomen kan worden in Maastricht.
Ik ben hier super blij mee. Alles maar achter elkaar afwerken. Dan heb je het maar gehad. Kunnen we daarna aan het herstel gaan werken want dit is echt nodig. Energielevel begint echt beneden peil te raken. Ondanks de dexamethson toch moe dus dat is er gewoon aan toegeven. 23 mei wordt er elke dag bloed geprikt of ik genoeg stamcellen aangemaakt heb om ze te verwijderen en in te laten vriezen.
Eerst 9 mei naar Maastricht voor info en controle. Kijken of ik eerder de diepe veneuze lijn krijg of later tijdens de opname. Ik ga toch  maar pleiten voor eerder. Dan heb ik mijn handen tijdens de afname van de stamcellen lekker vrij. Ik blijk gewoon te kunnen douchen met de diepe lijn. Ach haar heb ik toch niet veel meer dus douchen is snel klaar. ;-)
Volgende week eerst naar mijn eigen internist hier in Veldhoven, kijken wat zei te vertellen heeft.
Zo even de wasmachine aanzetten want dit gaat ook door en dan ga ik nog even slapen. Moe en nog eens moe. Kijken of ik het weekend wat meer bij de pinken kan zijn. Zou wel fijn zijn.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Kanjer,

    Erg vervelend voor je dat je zo moe bent maar geef er gewoon aan toe dat is het beste wat je kan doen en zit je je zelf het minst in de weg je kan het alleen maar accepteren.
    Je bent zo positief hou dit vast en ga zo door denk maar aan die M-Protëine die zo goed gedaald zijn want daar doe je het voor.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rona,
    Dat is best goed nieuws om te lezen, en je hebt gelijk - alles in één keer - 't is wat jouw kanjer schrijft "geef toe aan die vermoeidheid ". Vandaag ben ik in Maastricht geweest, en heb een aantal mensen ontmoet met MM. Het was even een raar gevoel voor mij toen ik de oncologie afdeling binnen stapte - maar ergens een keer zal ik ook daar mijn SCT ondergaan. En bij de verhalen die vandaag daar de ronde deden, waren er 4 mensen die de gehele therapie al hadden onder gaan - en 3 ( waarvan ikzelf ) in princiepe nog wachtende zijn - behalve dat ik al met de APD bezig ben. En dat allen die daar zaten toch met die vervelende VERMOEIDHEID te maken hebben. Maar van alle verhalen was er geen een dezelfde.
    Goed Rona dit wilde ik je gewoon even vertellen. Ik wens je een mooie zondag toe en voor maandag een mooie koninginnedag. Harte groet van mij Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Yvonne.

    Fijn je berichtje. Ik ben blij dat de vermoeidheid heel herkenbaar is. Natuurlijk weet ik het en weet ik ook dat ik er aan toe moet geven maar toch is en blijft dit moeilijk. Je begint er gewoon genoeg van te krijgen wilt je leven terug zoals het was. Helaas zal het nooit meer zo worden. Maar als nu het zonnetje eens lekker ging schijnen zodat je buiten even wat energie kan opdoen zou ook al weer heel wat schelen.
    Had jij verder goede berichten in Maastricht?
    Ik hoop dat jij ook fijne dagen hebt. Binnenkort nog maar eens proberen te skypen. Ik kijk regelmatig maar dan ben je niet online.

    Groetjes Rona

    BeantwoordenVerwijderen