zondag 8 april 2012

Fijne paasdagen iedereen

Iedereen hele fijne paasdagen toegewenst.

Vandaag gaat het weer wat beter, met vooral de aandacht op wat. Vannacht wel een keertje goed geslapen. Ik kwam pas om 10 uur mijn bed uit.
Gistermiddag helemaal weer ingestort. Wat een ellende. Zo ontzettend moe. Geen kracht meer in mijn benen. Zelfs de auto instappen is dan moeilijk. De trap oplopen is een marathon. Ik kan hier dan echt niet tegen en de nodige tranen vloeien dan wel even rijkelijk hoor.
Gelukkig heb ik mijn mannetje en mijn dochter die me heel goed begrijpen en dan ook alles voor me uit handen nemen. Ik kan dan heerlijk op mijn bedje in de kamer blijven liggen.
Vandaag toch proberen een klein rondje om te lopen. Ook vooral de aandacht op klein. Daarna lekker lezen.

Vanmorgen van een heerlijk paasontbijt genoten.
Nu even helemaal niets meer want mijn buik zit vol. Is goed want vanavond gourmetten dus dan hoef ik geen lunch en vanavond lekker genieten. Vandaag geen dexa dus mijn vijand kan in de kast blijven.

Nou dit was even een korte update. Zo lekker aankleden en naar buiten waar het zonnetje schijnt.
Even genieten van de natuur.

Mensen geniet van het zonnetje.

6 opmerkingen:

  1. Hoi PaasKanjer,

    Fijn dat je vanmorgen weer een beetje opgeknapt was en je vannacht zo goed geslapen hebt.
    Lekker genoten van het eten en het wandelingetje deze morgen, vanmiddag lekker even niets doen is ook wel eens lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rona,
    Goed om te lezen dat je goed geslapen hebt. Dat doet een mens gewoon goed. En fijn dat je zo'n lieve mensen om je heen hebt, dat geeft je ook weer kracht. Wens jouw weer alle goeds toe.
    Harte groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Yvonne.

    Ja dat slapen is wel echt belangrijk. Ik ben maar weer gewoon naar de medicatie terug gegaan die de huisarts in de eerste instantie voor geschreven had. Slaappillen, zware, helpen niet. Dus ik doe het gewoon met temazepam samen met oxazemapam.
    Ja ik wordt door het thuisfront echt in de watten gelegd. Heerlijk hoor. Ze zijn zo ontzettend lief.
    Heb jij trouwens nog veel last gehad van het APD infuus.
    Fijne 2e paasdag

    Groetjes Rona

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Rona,
    Het valt met de bijwerkingen gelukkig mee, dus als dat zo blijft heb ik niets te klagen.
    Goeie inslag om gewoon terug te keren naar temazepam en oxazemapam.
    Trouwens ik begin eind april via mijn Arts ( heeft mij doorverwezen naar psycholoog )aan en MINDFULLNESS cursus. Je hebt hier beslist wel al van gehoord, en als je wilt zal ik je hier ook een beetje van op de hoogte houden. Blijkt ook heel goed te zijn als jij straks alles achter de rug hebt van therapie, om een beetje rust te vinden van binnen. Vandaag Aimée ons kleinkind hier gehad, dus in huis vanwegen de regen de eieren maar binnen verstopt. En komende zaterdag ga iknaar de bijeenkomst van CMWP in EDE, als er nieuwe ontwikkelingen zijn omtrent KAHLER zal ik je uiteraard bij belangstelling op de hoogte houden. Voor vanavond SLAAP GOED, en tot mails. Grt. Yvonne dikke knuf :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Rona,
    Jammer dat het afgelopen week minder ging, wat wel te verwachten was vanwege de dex-days. Wat me verbaasde tijdens ons gesprek was dat jij nog wel redelijk sliep al was het maar door de slaap med. en de oxa, als dat slapen dan ook niet meer wil....
    Wat ontzettend goed van je dat je ondanks alles toch naar de fitness gaat, chapeau! Ik denk dat ik er nu ook aan moet gaan geloven ! Mijn laatste keer was ergens in oktober, crosstrainer en zwemmen, daarna was de fut er na 12 jaar trouw sporten ff helemaal uit. Gelukkig dat je beter geslapen hebt en dat het vandaag wat beter gaat. Hier gaat alles z'n gangetje, het wachten is op een
    berichtje uit Maastricht omtrent de planning. Ik las ergens dat je na de Cad ook weer aan de Dex moet...
    O ja, we hadden het even over de goede eigenschappen van rode wijn. Hier heb je de link waar ik het over had:
    http://www.lavialla.it/nl/home_nl.asp
    Ziet er wel gaaf uit, nietwaar. We wilden eigenlijk dit jaar naar Toscane en daar eens langs gaan, maar dat wordt dan volgend jaar: wat in het vat zit verzuurd niet! Wanneer je rechtsboven aan je adres doorgeeft krijg je in het Nederlands een met veel foto's
    geïllustreerde catalogus (+dvd) gratis toegestuurd. Samen met enkele vrienden bestellen we daar af en toe wat wijn. De fles
    wijn waar we het over hadden heb je nog tegoed, kun je een keertje proeven :=)
    We spreken elkaar nog wel,
    groetjes Han (han@dse.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Han.

    Goh zeker een leuke link en wat ziet dat er daar leuk uit.
    Echt iets om een keertje heen te gaan, ja.
    Ja en dan dat sporten. Ik heb nu inmiddels mijn abo opgezegd hoor. Het was de laatste keer. Ik ga straks na de transplantatie naar herstel en balans en daarna weer naar fit for free. Kost haast niets daar en je kunt onbeperkt je gang gaan.
    Ik wil dan weer 2 tot 3 maal per week gaan.

    Heb jij nog helemaal geen tijdsindicatie gehad omtrent de transplantatie? Ik heb eind juni doorgekregen. Het kan een week later worden omdat tijdens de CAD kuur net hemelvaartsdag zit. Ik weet niet of dan die donderdag even goed de adriamicyne gegeven kan worden.
    Ik zie het wel, vraag het vrijdag wel even aan dr Tick.
    Ik heb 9 mei een afspraak in Maastricht bij de internist en bij de stamcel verpleegkundige. Ik moet me dan melden op de verpleegafdeling. Krijgen we die gelijk te zien.

    Nou groetjes van mijn kant en ik ga nog even op die site verder kijken.

    BeantwoordenVerwijderen