dinsdag 10 april 2012

Controle bij de bedrijfsarts

Ja ook dat moet dus. Maar ik was snel klaar daar. Volgende keer hoef ik niet heen maar dan belt hij me op. Scheelt me een heleboel energie.
Gelukkig heeft Joop voor het vervoer gezorgd want autorijden was geen optie.
Het gaat op dit moment echt niet lekker. Ik hoop dat ik vrijdag van de internist 1 medicijn mag verlagen. Ik wordt hier giga trillerig van en ik heb het benauwd.
Vandaag ook koorts gehad. Daar baal ik allemaal ontzettend van.
Maar ja ik zal het moeten accepteren. Gelukkig heb ik mijn I-pad en E-Reader zodat ik de hele dag gewoon om mijn bed kan doorbrengen.
Donderdag bloedprikken.
Mijn blaas begint het nu ook duidelijk niet leuk meer te vinden. Hij protesteert. Kan er ook nog wel bij.
Ik heb inmiddels mijn lijstje voor de internist klaar. Heel wat vragen. Gelukkig neemt ze wel de tijd. Dus dat is fijn.

Vanmiddag even op de afdeling geweest bij mijn collega's. Iedereen was heel erg lief.

Goed iedereen weer heel erg bedankt voor alle lieve woordjes en telefoontjes.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Rona,
    Het valt wel maar niet mee. En dan moet ik toch maar weer zeggen: petje af !!
    Dat je op dit moment baalt kan ik goed inkomen, ja en het accepteren !!
    Vragen opschrijven is helemaal goed, ik doe dat ook altijd - en schrijf de antwoorden die gegeven wordt op het zelfde papier erbij. Het accepteren Rona is toch een verhaal opzich. Althans zo ervaar ik het - ik was met mijn volgend hoofdstuk bezig voor mijn BLOG - dat hete: Ongeloof - Boos - Verdriet - Angst - Acceptatie. Ik ben er uiteindelijk maar even mee gestopt ( het ligt even in de ijskast ). Het is toch heel wat wat jij nu voor de kiezen krijgt, en daar heb ik groots bewondering voor ( mag ik dit zo zeggen ? ) Zeg dat bloed prikken Rona kunnen ze ook thuis komen doen als het lopen even niet mee zit. Goed Rona ik ben maar aan het kletsen ik brei er voor vandaag een eindje aan, hele lieve groet van mij. Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yvonne

    Je "moet" geen hoofdstuk schrijven hé. Je schrijft het alleen als je voor jezelf het gevoel hebt dat je het moet of wilt doen.
    Vandaag gaat het weer een beetje beterder. Nog wel trillerig en wat krachtloos maar het gaat. Ik denk dat dit allemaal door de thaliodomide komt. Ik ga vrijdag vragen of deze verminderd mag worden.
    Het kan nl definitieve zenuwbeschadiging geven. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Mijn vingertoppen hebben ook een raar gevoel. Net alsof er kaarsvet omheen zit.

    Ja dat accepteren is idd een vak apart. Maar ik weet wel als je het eenmaal gedaan het is het makkelijker. Ik ga gewoon lekker zitten lezen op mijn bed. Dat scheelt al een heleboel en als het niet gaat dan gaat het hoofdeind naar beneden en ga ik lekker slapen.

    Je schreef in een vorige reactie over Mindfulness. Daarvoor heb ik op de wachtlijst gestaan maar dat heb ik afgezegd. Ik had er ineens geen zin meer in. Ik wil nu alle energie in mijn behandeling zetten en dan daarna herstel en balans.

    Wat jij zegt over wat ik voor mijn kiezen krijg is niet geheel eerlijk hoor. Ik vond de tijd tot de definitieve diagnose best heftig. Ik had het gevoel dat het verkeerd zou gaan lopen en dan zijn de maanden tussen de bloedprikken rondes erg lang. Het klinkt raar maar nu wordt er aan gewerkt. Als het straks klaar is dan boek ik denk, een luxe all inclusive naar Turkije en ga lekker genieten van niets doen. Lekkere hamam en massage.

    Nou groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen