maandag 16 april 2012

Start 3e kuur

Vandaag gestart met mijn 3e kuur.
Wanneer je begint met de eerste kuur dan kijk je vooruit en dan zijn het heel wat weken te gaan, maar nu zit je aan de laatste kuur. Wauw dat is toch wel snel gegaan. Hoewel terug kijken natuurlijk altijd prettig is. Eh meestal dan natuurlijk, bij minder leuke dingen dan.
Vandaag weer mijn infuus met adriamycine gehad. Ging vlot we stonden snel weer buiten.
Ik heb een goed weekend gehad. Zaterdag ging het al veel beter en zondag was helemaal goed. Jammer dat het maar 2 goede dagen waren. De vorige kuur had ik 6 goede dagen en daar had ik eigenlijk wel op gerekend. Maar het gezegde is "lieve koekjes worden niet gebakken" Ik heb voor het eerst, zondag, tussen de middag niet geslapen. In de middag zijn we op koffie visite gegaan bij de ouders van Hanneke. Dit was erg gezellig. Mieke kwam ook nog, en ook dit was heel gezellig.
Bij thuiskomst was Eve al met het eten begonnen en konden we 15 minuten later zo aanschuiven. Heerlijk hoor.
Ik hoop dat ik me toch nog een paar dagen goed blijf voelen hoewel ik nu al wel voel dat de Dexamethason gaat werken. In combinatie met de thaliodomide geeft de versterking van de bijwerkingen wederzijds denk ik.
Maar ja het is niet anders. 4 dagen 40 mg en dan weer 4 dagen niet.

Net nog even 25 minuten buiten gewandeld. Ik dacht ik ga het gewoon proberen. Ben wat onzeker op de been en dan heb ik graag een handje maar het ging goed. Mijn mannetje speelt hier altijd goed op in. Ik denk soms wel eens dat anderen denken "goh moet je die ouwe lui zien, die lopen nog hand in hand" hihi dan moet ik wel eens lachen.
Nu neem ik dan een zodanig rondje dat ik altijd een escape heb, een kortere route naar de voordeur.
Ja je kunt wel binnen blijven zitten maar 1 a 2 maal per dag een rondje om is toch wel goed. Ik moet wel in top conditie zijn straks.
Ik baal alleen wel van het aankomen. Ik weet dat ik hier niets van moet aantrekken maar jeetje wat het ik een dikke kop gekregen. Niet alleen een dikke kop maar 's avonds lijk ik wel 9 maanden zwanger. Ben in mijn zwangerschappen nog nooit zo dik geweest. Komt ook doordat ik gewoon geen kracht heb om mijn buik in te houden. Ik ga straks maar eens de WII te voorschijn halen. Daar kan ik met WII Fit plus wel een en ander mee trainen denk ik.
Ik zal er een fotootje bij plakken. Ik weet wel dat ik gewoon later maar weer moet kijken of ik het er weer af ga krijgen, weet ik wel zeker hoor. 22 kilo is me ook gelukt.
Nu gaat het even om genezen. Ja jullie lezen het goed, genezen met de hoofdletter G. Zou toch mooi zijn. Ik zit er nl de laatste dagen aan te denken dat de meeste mensen vrij laat met de behandeling beginnen, gewoon omdat de klachten op van alles behalve MM gegooid worden. Het voordeel van eerst een MGUS is dat je goed in de gaten wordt gehouden en bij ontsporen je er snel bij bent. Ik ben dan ook nog geen week na de diagnose al begonnen met de chemo.
Ik weet niet of dit belangrijk is hoor maar het lijkt me wel.

Nou zo is het wel weer genoeg. Toch wel lekker hoor zo'n blog. Kan ik af en toe eens terug lezen. Zeker ook de reactie's op mijn verhaaltjes. Zeker als ik straks in Maastricht lig kan je denk veel steun hebben aan deze berichtjes dus twijfel niet aan het nu van het achter laten van een reactie. Kan gewoon via een anoniem account. Je hoeft dus geen account ergens te hebben.

Nou voor iedereen geniet van het zonnetje. Het moet alleen even wat warmer worden.
Ik hoor net dat het min 5 gaat worden vannacht. Dat wordt vannacht weer het mutsje van mijn schoonzusje op doen. Dat is toch wel een heel fijn mutsje hoor.

Groetjes maar weer........

5 opmerkingen:

  1. hallo Rona, ik volg je blog, wat je omschrijft als dik en opgeblazen ziet er toch fris en fruitig uit! Ik weet hoe het is, heb een soortgelijke foto van mezelf naast mijn laptop maar ben inmiddels 4 jaar verder....wens je sterkte met alles en blijf je volgen.
    groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Ria.

      Heb jij hetzelfde traject gelopen en ben je op dit moment volledig in remissie.
      Ik vind het allemaal wel spannend hoor.
      Wij, het gezin, trouwens allemaal. Het is niet niks. De kuren worden steeds zwaarder lijkt wel of ik steeds slapper. Dat zal het zijn.
      Bedank voor je reactie.

      Verwijderen
  2. Hallo Rona,
    Ik had het op Skype al geschreven maar je nieuwe foto is super en het hoedje staat mooi. Ik vindt het toch allemaal wel TOP zoals je schrijft - met MM omgaat - nou eigenlijk de hele procedure op dit moment, ik denk dat dit voor velen die jouw volgen een enorme steun kan zijn - maar dat voorjouw de reactie's ook goed doen. Ik ben zeker van plan om je te komen bezoeken als je in het AZM verblijft - mits je het eigenlijk zelf ook wilt - mij jeuken de handen eigenlijk om je eens een flinke knuffel te geven, goed Rona hier laat ik het voor vandaag bij, ik meldt mij weer en wens je weer all the best toe - harte groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi yvonne.

      Ook jij weer bedankt voor je reactie.
      Natuurlijk mag je langs komen in Maastricht maar tegen die tijd zet ik het telefoon nummer van Joop hier even neer zodat die de bezoeken kan coördineren. Er mogen maar twee bezoekers per keer op bezoek komen en aangezien ik op een 2 persoonskamer kom te liggen is dit wel belangrijk.
      Wat dacht je heel in het begin van ons email contact betreffende je woonplaats. Ik dacht echt dat Haanrade in België lag. Dus niet. Haanrade ligt gewoon in Nederland. Wat ben ik aarderijkskundig toch goed onderlegd, not.
      Maar ja. Blijft dat ik het Belgische taaltje giga leuk vind alleen het Maastrichts daar versta ik helemaal niets van.

      Groetjes Rona

      Verwijderen
    2. Hoi Rona,
      Ja Haanrade ligt simpelweg in Kerkrade daar waar om de 4 jaar het grote WMC is - maar goed in Aardrijkskunde heb ik het ei van Columbus ook niet gevonden :-) - daarom ben ik blij met de uitvinding van de TOM TOM - en die coördineert mij overal heen wat ik hem als opdracht geef :-) Wat dit betreft zijn wij een TEAM appart :-) En uiteraard dat JOOP straks alles gaat coördineren - en ja "t Mestereechs dialect is neet breed mer lllaaannnggg - ja en het Belgisch taaltje: daar kunt gij van opaan :-) lieve groet Yvonne

      Verwijderen