zaterdag 7 april 2012

Slaapmedicatie

Ik denk dat ik niet echt gevoelig ben voor slaapmedicatie of juist overgevoelig voor de dexa. Dat  zal het wel wezen.
Ik heb nu Dormicum 7.5 mg voor de nacht om te slapen maar daar slaap ik ook maar 3 uurtjes op en dan lig ik vervolgens weer te dommelen. Dus een echte goede nachtrust zit er weer niet in.
Gisteravond maar een vieux erbij genomen maar ook dat hielp niet.
Vandaag mijn laatste dag van de dexa dan zit het er voor deze kuur weer op.

Donderdag 12 april bloedprikken. M-Proteïne wordt dan ook weer een keertje mee bepaald. Is vorige keer niet goed gegaan. Dan heb ik vrijdag de 13e een afspraak bij mijn internist hier in Veldhoven. Hopelijk wordt vrijdag de 13e geen ongeluksdag. Ik heb denk ik iets met speciale dagen. Valentijnsdag was ook al zo'n fantastische dag. Krijg je definitief te horen dat je kanker hebt. Moet vrijdag de 13e dan voor mij een geluksdag worden, vind ik zelf en mijn bloed uitslagen goed zijn om met de volgende kuur te starten. Dit zal dan mijn laatste TAD kuur zijn. Gelukkig. Dan kan ik met de CAD kuur gaan beginnen. Alleen heb ik kans dat er een extra week tussen moet komen omdat als ik 14 mei ga starten de donderdag Hemelvaarts dag is en de poliklinieken natuulijk dicht zijn. Ik zal vragen of ze dan toch het infuus op de verpleegafdeling kunnen doen. Het liefst wil ik gewoon doorgaan en geen extra week er bij hebben. Hoe sneller ik klaar ben hoe eerder de opname in Maastricht en hoe sneller ik met mijn herstel kan gaan beginnen.

Ik ben gisteren nog mee geweest naar de sportschool en op zich ging het daar wel goed. 20 minuten crosstrainer op stand 4 en 25 minuten loopband. Alleen het op de loopband stappen is een kunst opzich. Ik lag bijna op mijn rug. Ik heb totaal geen kracht meer in mijn benen. Trap lopen of in de auto stappen is zwaar.
Al mijn spieren worden minder. Mijn gewicht blijf redelijk stabiel alleen wel een dikke kop en een dikke buik.Ook dit is een bijwerking van de Dexa Maar dat is weer voor latere zorg. Ik denk dat als ik straks als ik weer meer chemo  ga krijgen ik vanzelf wel af ga vallen. Door de Dexa krijg je ook meer trek en aangezien de paasdagen natuurlijk voor de deur staan staat er veel chocolade op tafel. Morgen avond weer lekker gourmetten en de dag erop kaasfounduen. Veel calorietjes. Helaas.
Het maakt me op dit moment even een klein beetje niet uit. Dan maar even een maatje meer.
Ik weet zeker dat ik dit er wel weer af ga krijgen.

Voor iedereen hele fijne paasdagen toegewenst met hopelijk een beetje droog weer zodat we toch nog een beetje naar buiten kunnen.
Mijn neefje is vandaag jarig dus Mike van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Alweer 13 jaar. Jeetje wat gaat de tijd toch hard.

Iedereen ook heel hartelijk bedankt voor de lieve kaarten en woordjes via mail en skype.
Dat blijft goed doen. Weten dat iedereen aan je denkt.
Zeker in de tijd dat je het weer wat moeilijker hebt en baalt van dat je zo weinig kunt doen.
Maar ja alles voor het goed doel en dat is overleven.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Kanjer,

    Ja ja je bent en blijft een vechter erg goed hoor maar het sporten is nu klaar zoals we besproken hebben als je valt hebben we een ander probleem.
    En vrijdag de 13 de wordt een goede dag voor jou let maar op.
    Veel calorietjes ja wat moet ik daar nu weer mee probeer op peil te blijven maar ook bij mij komen de kilootjes er weer bij maar ik denk dat het spieren zijn van het sporten toch????
    Na vandaag even geen dexa knap je waarschijnlijk weer op en kan je iets meer doen daar gaan we voor.

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi mam, het gaat allemaal goed komen. Het is af en toe erg zwaar maar je doet het fantastisch. Niemand is zo positief als jij =) en we staan allemaal achter je!

    Je bent nergens toe verplicht en als je moe bent moet je gewoon gaan rusten, niemand die daar vreemd van opkijkt. Zolang je nog naar de sportschool kan en dat leuk vindt, gewoon doen, is alleen maar beter voor straks. En straks gaat ook, wellicht wat zwaar, helemaal weer in orde komen, want je kan dit.

    Een hele grote, dikke knuffel en een zoen!
    Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Rona,
    Vandaag aan de late kant met mijn reactie, maar hier ben ik dan.
    Ook voor jullie mooie paasdagen. Over je slaapprobleempje ik zeg misschien iets heel oud bolligs, en ook niet iedereen houdt ervan en het komt uiteraard ook door de medicatie - MAAR warme chocomelk met een scheut(je) baccardi of white rum kan wonderen doen, en 't is ook nog lekker.Wat de 13e betreft laten wij deze datum nu op die vrijdag eens als heel positief zien, dat je snel met de TAD kunt starten. En laat je het eten met de paasdagen goed smaken, de overtollige ballast komt wel weer, maak je daar niet druk om.
    Harte groet uit het iets killer zuiden Haanrade van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen