donderdag 23 februari 2012

Adriamycine 4/4 gehad. Nu infuus rust voor 24 dagen

Pff dat hebben we weer gehad. Vrij voor 24 dagen, op de pillen na dan maar dat is niet zo erg.
Je wilt het niet geloven maar het was nog gezellig ook tijdens het inlopen van de medicatie. Gezellig met mijn buurman liggen kletsen. De andere dagen deed niemand eigenlijk zijn mond open, hoeft natuurlijk ook niet, maar een praatje is toch wel gezellig. Je zou er gewoon elke dag voor terug komen dan. (not)
Daarbij heb ik natuurlijk ook steeds mijn eigen mannetje bij me die voor mij mijn assistent is met betrekking om alles te onthouden wat ik wil vragen. Mijn geheugen wil het nog wel eens af laten weten. Als ik dan weer eens iets vergeet dan springt Joop gelijk in en daar ben ik super blij om. Ik heb een top maatje.

Gisteravond nog een fijn gesprek met Eve gehad. Ook voor haar is het moeilijk. Zeker nu ze in het afstudeer jaar zit en het hard werken is. Maar het gaat helemaal goed komen. Zij studeert netjes af en ik hoop dat ik dan wel bij de diploma uitreiking kan zijn. Dat zal dan wel krap worden met mijn stamceltransplantatie. Maar we zullen zien. Ik heb er alle vertrouwen in.

Erwin en Han maken leuke dingen mee daar in het verre Zuid Amerika en die leest ik steeds en de foto's zijn natuurlijk prachtig.Erwin de fotograaf en Han de schrijfster. Die kan er wat van hoor. Echt een prachtige schrijfstijl.
Vannacht weer een korte slaapsessie gehad. Dus maar begonnen in mijn nieuwe boek. Ik ben tot hoofdstuk 5 gekomen. Karin Slaughter.  Daarna vond ik dat ik mezelf toestemming mocht geven om uit bed te gaan. Ja je moet soms streng zijn voor jezelf.

Vanmorgen tijdens het inlopen van het infuus kwam mijn oncologie verpleegkundige nog even langs. Ik had nl aangegeven dat ik geen klick met haar had en ik vind dit toch wel heel erg belangrijk. Ik heb een fijn gesprek gehad. Tijdens het gesprek alleen niet aangegeven dat ik nu wel het vertrouwen in haar heb. Dus thuis de telefoon maar even gepakt en haar uitleg gegeven en gezegd dat ik nu erg tevreden ben.

Goed wat ga ik vandaag doen. Rustig aan de was wegwerken. Dan even eten, rust uurtje en vanmiddag zie ik wel weer.
Misschien tussen de regenbuitjes door nog even een wandelingetje maken. Muziek in de oren en gaan met die banaan.

Nou dit was het weer voor vandaag. Als je wilt laat een reactie achter. Ik stel dit zeer op prijs voor in tijden dat het emotioneel wat moeilijker wordt dan kan ik deze terug lezen. Ik denk dat ik dan door jullie reacties en verhaaltjes weer de draad op zal pakken. Tot nu toe gaat het super met het gewoon over me heen laten komen. Je hoeft geen account ergens te hebben gewoon anoniem en dan voeg ik hem toe.

9 opmerkingen:

  1. Hoi Kanjer goed verhaal fijn dat je je het van je af kan schrijven ga zo door

    xxx joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rona,

    Ik wil je even heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd! Heel veel succes de komende tijd, en ook voor Joop natuurlijk.

    Liefs, Mayke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat de eerste dagen achter de rug zijn en tot zover ik begrijp zijn meegevallen. Inderdaad nu de pilletjes, ik heb gehoord dat je na een tijd last van je keel kan krijgen, maar wel blijven volhouden he! Onthoud maar dat het goed voor je is.

    Maak je trouwens maar geen zorgen voor die diploma-uitreiking: desnoods nemen we het op, of zetten we skype aan, dat komt echt wel goed hoor! Ga maar lekker (reis)blogjes lezen, slapen en bezoek krijgen, daar heb je nu veel meer aan op het moment.

    Veel kusjes en knuffels!
    Eve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ben je toch een schat van een dochter. Dank voor je lieve woordjes. Maar we gaan er voor dat ik goed genoeg ben om lekker bij je te zijn. En ja skype aan is ook een goed idee als het echt niet gaat of mag.

      Virtuele knuffel van mij terug.^^

      Verwijderen
  4. hoi rona
    ik wens je heel veel sterkte de komende tyd
    schrok wel even van je verhaal hoor
    ik zal aan je denken
    natuurlijk ook voor je man en kids
    heel vele liefs van els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Rona
    Ik heb alles even doorgelezen,schrok hier wel van, ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen ook namens Jan,ook voor Joop en de kids. Liefs vanuit Fleringen. Jan en Inge Kroeze

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Rona,
    Je kent me niet, maar ik kwam weer es een keertje op de CMWP website en zag jouw blog. Nog niet alles gelezen, maar alvast even spontaan hier een reactie. Ik ben bijna net zo 'jong' als jij (in maart 54) en heb in 2010 het traject afgelegd waar jij nu mee bent begonnen. Ik kan je vertellen dat het heel goed met me gaat (nog wat moe enzo, maar ja ...) en dat ik met een goed gevoel op de behandelingen terugkijk! Het is net zoals met een bevalling, je vergeet gelukkig snel de ellende, maar onthoudt de lieve warme dingen! Ik hoop dat dat voor jou net zo zal zijn! Je lijkt me een meid die zich er dapper en met optimisme doorheen slaat, en dan heb je de helft al gewonnen! Sterkte, succes en beterschap!
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve en fijne reactie. Doet me echt goed. Ik heb ook al zoveel gehad aan de weblogs van alle anderen. Je leert er veel van en ja wat je zegt ik ga er gewoon voor. het is geen leuk traject maar naderhand kijk je er gewoon op terug.
      Zo zie ik het wel. Ik ben wel erg blij dat het bij jou zo goed gaat.
      Houden zo. Dan ga ik daarook voor.

      Gr Rona

      Verwijderen
  7. hey rona

    wat goed dat je alles van je af schrijft,en dat wij meteen mee kunnen leven met jullie.
    ik was graag ff een bakkie thee komen halen,maar ja is wel ver hoor ff op de fiets.
    maar ik blijf zeker iedere dag aan je denken,en lees je blog.
    lieve tante blijf zo positief als je er nu in staat,dan kom je heeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver.
    jij kunt dat want je hebt al zo veel meegemaakt[is ook een keer genoeg he]
    geniet lekker van de leuke dingen

    hele dikke kus sandra

    BeantwoordenVerwijderen