maandag 22 september 2014

Vakantie

We zitten nu 4 dagen om in Turkije, resort Aegean Dream. Het was eerst wel even wennen. De kamer die we hebben gekregen was natuurlijk erg eenvoudig. Het uitzicht hebben we op een paar conferen. Niet echt een leuk uitzicht maar als we al op het terrasje zitten dan is het toch donker en ach het maakt niet uit. De kamer is ruim genoeg om te manoeuvreren met de rolstoel.
'S morgens. Blijf ik nu de laatste twee dagen in mijn rolstoel zitten en dan na de luch ga ik op een bedje. We hebben de glijplank en zeil mee genomen en dat is erg prettig. Ik heb wel iets minder kracht om de transfers te maken omdat ik die in verhouding met thuis ongeveer 50 %meer doe.
Wat wel tegen gevallen is, er is geen mogelijkheid om een hooglaag bed te krijgen. Blijkbaar hadden we dit van te voren op moeten geven. Joop en ik slapen nu in een 2 persoons boxspring bed. Op zich prima maar voor mij is het moeilijk om mijn evenwicht te houden als Joop zich omdraait in bed. Het is ook vervelend voor de verpleegkundige, geen goed werkhouding. Maar ja ik ga er niet over stressen het is nu een maal zo..
We gaan vandaag wel kijken voor een elektriche rolstoel omdat er in en om het hoewel heel veel redelijk steile op en afritten zijn wat voor een hand bewogen rolstoeler niet te doen is. Ik heb dan altijd hulp nodig. Wanneer we naar Turgutreis willen moet Joop me ook veel heuvels op duwen en teru weer tegen houden. Niet erg comfortabel. Daarbij liggen er erg veel kinderkopjes waardoor mijn voeten van de voetenplank af hobbelen, dus een extra riem om mijn benen is de oplossing. Nu zullen jullie wel denken dat we het niet leuk vinden hier maar niets is minder waar. We hebben het heerlijk. Het eten is goed. De animatie is heel vriendelijk. We vermaken ons prima. In het vliegtuig hebben we kennis gemaakt met een jong stel waar we veel mee optrekken. 'S avonds doen we nu spelletjes op de derde verdieping in de bar. Dan wordt het snel al laat en om 8 staat de verpleegkundige al weer voor de deur. Het betekend wel dat we lekker op tijd aan het ontbijt zitten en dan de hele dag hebben. Na de luch duik ik op het liggend. We hebben op advies van Coran, een extra bedje gestapeld waardoor de transfer voor mij makkelijker gaat. Handig de tips van mede rolstoelers. Ik spreek iedereen aan om maar tips te krijgen.

Ik heb vrijdag nog contact gehad met mijn internist ik blijk toch weer een bacterie in mijn blaas te hebben. Gelukkig kun je hier in Turkije zonder recept alle medicijnen kopen dus de kuur ab was snel gehaald. Zeker omdat er iemand van het animatie team dit voor me regelde. We hoefden niet eens van het resort af. Nu maar hopen dat het snel gaat helpen. Want mijn benen zijn ontzettend spastisch. Dit is erg vervelend. Het ziet er ook niet uit,hobbelende benen. Ik ben gelukkig niet de enigste hier mee dus dat scheelt.

Elke dag ga ik samen met Joop zwemmen. De zwembadlift was stuk maar daar hebben we werk van gemaakt. Hij is gemaakt en het gaat goed. Het water is een bedje koud maar ik vind het geen enkel probleem. 'S avonds douchen gaat ook goed. Eerst lekker douchen, afdrogen dan op bed en daar dan aankleden. Dit is ideaal. Het minst vermoeiend. Dan slaap ik nog een uurtjes dan gaan we lekker eten.


2 opmerkingen:

  1. lieve mensen, geniet van deze mooie vakantie en dat vallen en opstaan heb je al heel goed onder de knie! Ik zit in de 3e week, de leukocyten zitten op 0,2 gaat dus weer de goede kant op.Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rona,
    Fijn dat jullie nu op vakantie zijn. En de kleine mankementen over meesteren jullie wel.
    Lekker genieten met jullie 2tjes is nu belangrijk.
    De bacterie in de blaas is weer minder, hoop dat de medicatie snel zijn werk doet.
    lieve groet van ons. Yvonne en Martin

    BeantwoordenVerwijderen