dinsdag 30 september 2014

Handiger

Ja we worden steeds handiger. Joop en ik verzamelen steeds meer tips van andere rolstoelers hoe bepaalde dingen zoals transfers te doen. We hebben vanaf de heenvlucht opgetrokken met een heel leuk jong stel en hij had voor ons en tip om heel snel de transfer vanuit waar dan ook te maken. Heerlijk zonder glijplank gewoon zo.
Gisteravond hebben we alleen wel gebruik moeten maken van en de glijplank en het glijzeil. We gingen nl uit eten in de Turkse tent en hoewel de tent heel leuk was betekende dit wel dat ik uit de rolstoel moest, aan tafel en door schuiven. Aangezien het voor mij dan aan het eind van de dag is, heb ik minder kracht in mijn armen. Dus dat door schuiven ging wel maar uitermate moeizaam. Na het eten heeft Joop de glijplank gehaald en kon ik zo weer in mijn rolstoel komen. Lachen was het wel een beetje.

Verder wat natuurlijk heel belangrijk is, ik voel me geweldig. Mijn energie level kan ik wel een 10 geven. Ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld. Ik ben nu zelfs van mening dat als de internist toch nog weer chemo wil ik dit wel ga doen. Die paar kuren daar kom ik dan ook wel door met de wetenschap datde moeheid weer weg gaat als ik klaar ben. Das dan weer mooi.

We hebben nu nog twee dagen voor we weer naar huis gaan. Nog heerlijk twee dagen aan het zwembad en misschien als het morgen minder waait lekker zwemmen in zee. Er is nl een speciale rolstoel voor het strand. Joop zet me daar dan in over en dumpt me zo voorover zee in. Terug gaateven moeilijker omdat er dan iemand moet helpen om de banden van de rolstoel diep onder water te houden. Als dit lukt dan kan ik me achterwaarts in de rolstoel trekken. De opwaartse druk van het zee water helptdan goed mee.

Nou dit isvanuit het warme Turkije mijn laatste update.

2 opmerkingen:

  1. hallo Rona en Joop, geniet nog van deze 2 dagen, ik vind jullie echt onvoorstelbare kanjers. Gelukkig heb ik er hier thuis ook zo een en samen zijn we sterk, net zoals jullie.
    Groetjes Ria en Ted

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rona,
    Fijn dat je energie level nu een 10 krijgt. En heerlijk dat jij je goed voelt.
    Deze vakantie heeft zijn vruchten af geworpen. En goed dat je nu toch nog met de nieuwe Chemo start, als ik het goed gelezen heb.
    Dit hadden jullie even nodig. Joop en jij even energie tanken in het mooie Turkije.
    Weet dat wij aan jullie denken. xxjexx

    BeantwoordenVerwijderen