vrijdag 21 december 2012

Confronterend


Fietsen is zwaar. Ja echt waar. Tweede keer dat ik binnen tien minuten heb moeten afhaken. Ik moet eerlijk zeggen best confronterend hoor. Ik had moeite om mijn traantjes in te houden. Ik moest echt even tegen mezelf zeggen dat het echt wel weer terug komt. Het trainen verder gaat wel, de gewichten zijn zwaar maar ik red het. Dinsdag hebben we bekeken met welke gewichten ik ga trainen en de dag erna had ik al spierpijn. Nu maar afwachten hoe erg het nu gaat zijn. Vandaag het complete programma gedaan.

De laatste tijd kom ik heel toevallig steeds een Kahler genoot tegen. Best leuk, niet voor hun natuurlijk omdat zij deze k ziekte ook hebben maar leuk om weer iemand te spreken. Ik hoor de laatste paar dagen ook wel dat anderen een Kahlerpatiënt kennen, nou ja hebben gekend. Ineens is het gesprek hierna stil. Is men toch bang te veel gezegd te hebben. De patiënten zie zij dan gekend hebben leven niet meer. Tja het is nog een ziekte waarbij je toch sneller dood kan gaan dan je eigenlijk gepland had. Ik ben niet gevoelig deze mededelingen. Ik houd me aan mijn 20 jaar. Alleen tijd gaat snel. Er is al weer bijna een jaar voorbij sinds de diagnose dus dit betekend nog 19 jaar, hmmmmmmmmmm.

Ik heb twee drukke avonden achter de rug. Woensdag avond heb ik een groendecoratie workshop geregeld voor mijn dochter, schoondochter en mezelf. Het was heel gezellig maar erg laat geworden. Ik lag pas om half één in bed. We hebben ieder een hele leuke kerstdecoratie gemaakt. De volgende dag hadden we kaarten voor de Veldhovense Revue. Werd het weer laat en 2 dagen achter elkaar is toch wel eng. Zeker zo voor de feestdagen maar ja soms moet je een concessie doen. Ik moet mijn grenzen erg streng bewaken om niet over vermoeid te raken. De dagen worden natuurlijk steeds voller. Werk, sport, ziekenhuiscontroles, infusen, huishouden en nog leuke dingen proberen te doen. Dit is voor een lichaam die zware chemo heeft gehad echt geen makkie hoor. Ik heb 2 afspraken voor Mindfullnes zelfs afgezegd. Het werd me allemaal te veel. Werk ook terug gebracht naar 2 maal 2 uur per week en dan ook niet langer. Ik heb altijd de neiging om nog even door te gaan maar dat doe ik niet meer. Kwart over negen is het tijd om tot de volgende keer te zeggen.

Verder gaat het deze week wel goed. Ik voel me stabieler en dat is prettig. Minder deprigevoelens. Hier ben ik erg blij mee want ik kan hier echt niet meer tegen.

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen en een super goed en vooral gezond 2013.

2 opmerkingen:

  1. Balans vinden is zo lastig he. Als je 5 passen te veel hebt gedaan, word je snel afgestraft. Reserve is er haast nog niet.
    Goed dat je je werk terug gebracht hebt naar 2x 2 uur en daarbij je grens duidelijk hebt vastgelegd! Dat geeft misschien ook een beetje rust en ruimte om ook leuke dingen te kunnen doen.
    Ik ben blij te lezen dat je deprigevoelens ook langzaam minder worden. Je kan jezelf zo in de weg zitten he.

    Ik wens jou en je naasten hele fijne ontspannen en gezellig kerstdagen en alle goeds voor 2013!

    Dikke knuffel,
    Bregina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi kanjertje,

    Het gaat goed hoor we hebben van de week weer wat lol gehad je heb veel zitten lachen.
    Ga zo door en zoals gewoonlijk wil je na 2x sporten alweer klaar zijn maar dat werkt niet maar ja dat zit nu eenmaal in je en dat is maar goed ook kan ik je weer lekker afremmen je kan beter te positief zijn dan dat je terug kruipt in de hoek. Ga zo door ik ben erg trots op je en weet dat er weer een betere tijd voor je aanbreekt.

    BeantwoordenVerwijderen