zondag 26 februari 2012

Eerste slechte dag

Nou dan mag je toch nog niet klagen. Mijn afvalverwerkings installatie had het af laten weten en voor diegenen die daar wel eens ervaring mee hebben, weten wat dit betekend. Alle pillen, thee en yacult konden de weg niet vrij maken. Ik had last van filevorming. Net als iedereen op de wintersport. Had daar dan liever in de file willen staan.

Ik ben dan ook wel heel erg blij met mijn bedje in de kamer want ik heb tot 14 uur gewoon daar verder geslapen. Vervolgens werd ik door Joop in mijn jas gehesen en verplicht een rondje om. Daar knap je dan toch wel van op.

Vandaag speelde voor het eerst ook de misselijkheid op. Ik had nog steeds niets ingenomen buiten de tabletten voor het infuus. Dus vanmorgen maar mijn eerste anti misselijkheidspil genomen. Ik had ze tenslotte niet voor niets gekregen.

We hebben inmiddels een beslissing genomen welke Ipad we gaan kopen. Je hebt er zoveel mogelijkheden in. Dus dat is ook al weer klaar. Kan besteld worden. Dan kan ik er alles op zetten wat ik straks in Maastricht denk te willen hebben. Mijn buurman zal me even helpen.

6 opmerkingen:

  1. Dag Rona,
    Heel erg herkenbaar je verhaal, zeker die van de dexa (hyperactiviteit) en de afvalcentrale :=). Bij mij werden de eerste R-foto's in Veldhoven gemaakt (plasmacytoom - MM. We lopen zo'n beetje parallel in de behandeling. Morgen de 2e cyclus VCD in Maastricht (Hovon95-onderzoek). Intussen heb ik ook andere blogs gelezen, waar veel van te leren valt. Hoe ziet jouw behandeling er verder uit? Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte toe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo.

      Dank voor je reactie. Ja het lezen van blogs van anderen geeft veel informatie. Ik heb me idd heel goed ingelezen. Zeker ook hoe anderen de kuren hebben ervaren daar was ik heel erg nieuwsgierig naar, hoewel dat dan nog weer niet betekend dat het jou ook moet overkomen.
      Ik krijg nu in Veldhoven 3 kuren van 28 dagen (TAD) Thaliodomide - Adriamycine en Dexamethason dan een CAD kuur voor het mobiliseren van de stamcellen en dan een stamcel transplantatie in Maastricht. Dus ik denk dat ik hartje zomer klaar ben en kan gaan opknappen.

      Ik begrijp dat jij een maandje voor loopt op mij. Maar heb jij alle behandelingen in Maastricht dan. Niet In het MMC. Jij doet mee aan een Hovon studie. Bij mij was er geen studie open op het moment dat er werd besloten tot behandelen dus ging in gelijk de TAD in.

      Ik zou het leuk vinden om contact te houden zeker omdat je waarschijnlijk in de buurt van Veldhoven woont.

      Groetjes Rona

      Verwijderen
  2. Goedemorgen Rona,

    IK heb dat probleem met de filevorming ook gehad, van kennissen heb ik toen de tip gehad om op mijn nuchtere maag een kiwi te eten. Bij mij werkte dit misschien bij jou ook, als ik nu een kuur krijg ga ik aan de kiwi's. Sterkte met de accuopladen voor de volgende kuur. groetjes Loek drubbel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de tip Loek. Ik ga ze gelijk halen. Ik ben in voor alles. Want dit nooit meer.
      Ik heb inmiddels wel ontdekt waardoor ik 's morgens niet zo lekker ben. Mijn bloeddruk is ontzettend laag dan. Onschuldig maar wel vervelende. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je bloeddruk omhoog gaat met de medicatie. Ben dus weer eens een raar geval.

      Groetjes Rona

      Verwijderen
  3. Hallo Rona,
    Ik denk dat het nu toch gelukt is dat je mijn eerste reatie hebt ontvangen. Ik lees over problemen met naar de wc gaan - ik zou eens zenepeulen thee proberen - te krijgen bij DA drogist. Maar ik hoop dat je snel van deze misere af bent. Ik zal t.z.t mijn transplantatie ook in Eindhoven krijgen, maar voorlopig heb ik nog rust. Ik zal je blog blijven volgen, en wens je het aller beste toe, en ik zal een kaarsje voor je laten branden voor extra positieve energie. Harte groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Rona,
    Ik ontdek zojuist een foutje in mijn bericht. Mijn transpalntatie zal ook in Maastricht zijn.
    Maar goed, hoe gaat het vandaag met je ? Ik hoop met de lente in aantocht dat je vandaag een goede dag hebt. Jeetje 1 maart alweer wat vliegt de tijd toch voorbij, en ja ik was zojuist even buiten en al klinkt het gek ik heb het gevoel dat ik de lente al ruik, en zeker al begin te zien. Want zo links en rechts ontdek ik al knoppen in de bomen. Ik wens je een positieve dag toe, en een harte groet van Yvonn

    BeantwoordenVerwijderen