woensdag 6 juni 2012

31 jaar getrouwd en een kies naar de prullenbak.

Gisteren 31 jaar getrouwd. Toch wel bijzonder, zo met al die scheidingen tegenwoordig. Maar, voor ons geen echte trouwdag. We zaten al vroeg in de auto om naar Maastricht te gaan. Ik had een afspraak bij de kaakchirurg. Eerst koffie gedronken in het restaurant. Ze hebben daar echt lekkere koffie. Niks mis mee.
Vervolgens maar eens zoeken waar de kaakchirurgie zat. Eerst stoer op het infobord kijken want dit zoek je toch zelf!!!
Nah geen kaarchirurgie te vinden, het begon met mond en aangezichtschirurgie. Ja wij keken natuurlijk niet bij de M.
Maar het informatie centrum staat er vlak bij dus de route hadden we zo. Netjes daar gemeld, wat waren ze vriendelijk.
Eerst foto, daarna wachten. Verdorie, bleek er toch een ontsteking te zitten.
Dus die kies moest eruit. Aangezien we geen zin hadden om weer terug te komen zou hij er in de loop van de dag uit gaan. We moesten dus even geduld hebben. Wat is het dan heerlijk dat je een
 E-reader bij je hebt.
Goed, kies eruit, met veel moeite. Jee, wat zat dat ding vast. Die wilde echt geen afscheid van me nemen.
Toch is het me alles meegevallen. Ook ‘s avonds en ’s nachts geen pijn gehad.
Thuis gekomen maar een maaltijd voor Joop uit de vriezer gehaald, bord pap voor mij gemaakt en voor de avond heb ik het maar met een boterham gedaan. (niet dat een straf is hoor, maar eigenlijk wilden we uit eten)
Verder gaat het op de oorontsteking ( inmiddels onder behandeling van de KNO arts) na die er nog steeds zit heel goed. Ik heb gisteravond 5 km gefietst, en dit ging lekker.
1 maal even mis gefietst. Rechtsaf een fietspad op waar een paaltje in het midden stond. Ja, toen nam ik even een uitweg in de berm. Ik was even mijn coördinatie kwijt. Ach, je moet af en toe even van het normale pad kunnen afwijken , toch??
Vanmorgen mijn Jugularis weer laten verzorgen en doorspuiten.
Daarna door naar de afdeling. Ik heb een klein klusje voor Jan gedaan en daarna voor collega’s wat secretaresse werk gedaan. Heerlijk was dit. Toch weer even bezig zijn op de werkvloer.
Wederom, een ieder heel erg bedankt voor de kaarten en lieve woorden.
Schroom niet om een reactie hieronder achter te laten.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Roan,

    Jammer dat ik je niet gezien heb,maar lees trouw je blog.Ga vanavond in de nacht.
    Nog gefeliciteerd met jullie 31 jarig huwelijk idd in deze tijd erg bijzonder.
    heel veel kopop maar weer.....gr Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Rona,
    Nog proficiat!! Ook wat.. feest vieren met een bordje pap. Wij hebben trouwens ook enkele malen dat grote infobord uitgespeld en ons daarna moeten laten helpen bij de infobalie, 't lijkt wel een dorp, maar de koffie en bijbehorende versnaperingen kennen we ook:=) Goed hoor dat je weer op de fiets zit en weer wat energie hebt. We bellen nog, groetjes Han

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Roan,

    Bedankt voor je leuek reactie op mijn blog.
    Ik lees dat het naar omstandigheden ook goed met jou gaat. Houden zo zou 'k zeggen.
    In Frankrijk zal ik voor je blijven duimen.

    Groet,

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo lieve Rona,
    Ja hoor zul je net hebben, denk dat alles snor zit moet er toch een kies uit. Maar goed ook hier lees ik alleen weer alles positieve, ja en dat is Rona. Ja zo'n kies wil je het liefst niet missen, maar een onrust stoker kun je er niet bij hebben. En dan ook nog een dikke Proficiat voor jullie met jullie 31ste huwelijks jaar, wij waren onlangs en wel 3 juni 12 en half. Het is wat je schrijft velen halen dit niet door de scheidingen. Ik moet even achter mijn kiezen lachen Rona ik zie het al voor me dat je ergens een afslag mist en dan via de berm toch weer op het goede pad komt, eehh schrijf ik daar achter mijn kiezen lachen, nou ja wat er nog staat van kiezen. Heb donderdag nog iets mee gemaakt, waarvan ik dacht het nooit meer te hoeven doen. En dan zie je toch maar weer dat ik op dat moment toch weer meer kracht in mij had als ik dacht, en heb mijn collega's bijgestaan met een reanimatie. Fijn dat je nog wat han en span diensten op het werk kunt doen, is toch mooi om even onder je collega's te zijn. Nou Rona ik brei er weer een eind aan, dikke knuffel en groetjes ook aan Joop. xx-je-xx van Yvonne, trouwens je krijgt ook de groetjes van Martin

    BeantwoordenVerwijderen