woensdag 13 juni 2012

Naar Maastricht..........nog steeds geen Vrijthof gezien!!

Tja zo kan het gaan. Je komt tig keer in een stad of dorp of weet ik veel maar de highlight's heb je nog niet gezien. Is dit belangrijk?? Nee, echt niet, het is veel belangrijker om gezond te zijn/ worden. Natuurlijk komt dit door mijn diagnose, hierdoor ben ik eigenlijk best wel rijker geworden. Maandag morgen reden we nl weer eens een keer naar Maastricht, niet voor ons plezier maar uit noodzaak. Onderweg zei ik tegen Joop, misschien kunnen we na de laatste afspraak wel even naar het Vrijthof. Helaas was de laatste afspraak om 15.15 uur en moesten we haasten om niet midden in de file's terecht te komen. Je zou natuurlijk ook kunnen bedenken maakt niet uit we wachten tot na die file's. Helaas ging dat hem niet worden omdat je natuurlijk niet voor niets afspraken hebt in een academisch ziekenhuis, en ik heel erg moe was na zo'n hele dag met 3 afspraken. 7 uur opstaan. Eten en aankleden of andersom, zo met z'n tweetjes. 7.30 uur in de auto onderweg naar Maastricht. 9 uur in Maastricht en op naar de koffie. Gelukkig dat we dan ieder een E-Reader hebben en we lekker in de dagruimte van het oncologisch centrum koffie konden drinken. 10.30 uur afspraak voor de ejectiefractie, op de nucliaire geneeskunde. Na veel strubbelingen met mij en het apparaat was ik uiteindelijk klaar. Uitslag later op de dag bij dr Vincent. 13.30 uur een afspraak bij Thijs, verpleegkundige op afdeling A5 voor een intake gesprek. Uitleg over de gehele procedure. Gelukkig bestaat er altijd nog de mogelijkheid om met pen en papier te werken want via de PC ging het niet echt, lol. Ik kon hem als Superuser niet helpen want het was een totaal ander programma. Heerlijk toch. Ik heb toch alle vertouwen in de verpleegkundigen van A5, zo rustig en duidelijk kwam hij over. Geweldig. 15.15 uur afspraak bij dr Vincent, fijne dokter, hij had een duidlijke manier van uitleg op toch weer een aantal vragen van mij. Hier kreeg ik ook de uitslag van het onderzoek naar de pomp functie van mijn hart. 66%, perfect want normaal is 60%. Bij 30% heb je nl al een slecht hart. Ikke blij. Hierna snel naar de auto want we wilden voor de file's in de auto zitten en laat dit nu toch lukken??? Ik was wel weer super blij dat ik mijn Kanjer weer bij me had want het valt niet mee om alles wat je te horen krijgt op te nemen met een chemohoofd. Goed dit was een lange update maar er zullen er ook wel komen van heel kort door de bocht. HIhihih. OOOOoooooja, ik heb de definitieve opname datum. 9 Juli, dan 10 en 11 Juli de zware chemo (resultaat dood beenmerg) en ja daar komt ie, vrijdag de 13e terugplaatsing van mijn zo trouw gekweekte stamcellen. Vrijdag de 13e is onze geluksdata. Moet gewoon!!!!! Oja ik heb trouwens genoeg stamcellen gekweekt voor 2 porties dus ik kan nog een keer. Ben ik voorlopig niet van plan. Goed dit was het echt.Geen nieuws verder, mijn oorontsteking daar is een stafphylokok uitgekomen en die gaan we proberen de das om te doen. De KNO arts heeft er wel vertrouwen in. Zien is geloven, denk ik zelf.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Rona,
    Gelukkig voor jouw dat nu de datum definiteif is. Je weet dat er die dagen speciaal voor jouw een KAARS zal branden, en het gaat helemaal GOED komen. Ik zal in ieders geval na de 13e proberen om jouw op te zoeken, mits ik zelf niets onder de leden heb, wat niet goed voor jouw zou zijn. t.z.t. maak ik een afspraak, dat ging via Joop ? Als jij alles achter de rug hebt, en je bent dan nog gemotiveerd trakteer ik jullie op een koffie of wat jullie believen op het VRIJTHOF, maar dat betekend wel dat jullie nog eens richting MAASTRICHT moeten komen. Dikke knuffel, ik denk aan je en lieve groet voor jullie Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Rona,
    Ik ben eigenlijk blij met je suggestie om het tellen in Veldhoven te laten doen. Daarom hoefde ik niet zo vroeg op pad naar Maastricht. Ook wij hebben na al die tijd AZM het Vrijthof niet gezien, maar dat houden we nog te goed. De data staan genoteerd in de agenda, je bent dan in onze gedachten en dat levert zeker op de 13e "lots of positive energy" op :=) Hoe gaat het op het Zwarte Berenpad? Nog gefietst?

    BeantwoordenVerwijderen