vrijdag 3 mei 2013

Controle

Vanmorgen voor controle naar de hematoloog/ oncoloog geweest. Natuurlijk had ik de bloeduitslagen al bekeken. Het M-Proteine was na de sct niet meer aantoonbaar en nu zwak positief. Dit betekend dat het tot 2 gram kan zijn. De apparatuur kan onder de 2 gram niet goed meten. Goed (nee niet goed natuurlijk) op dit moment geen zorgen maar ja we hadden toch liever gezien dat het niet aantoonbaar zou zijn. Lieve koekjes worden nu eenmaal niet gebakken.
Het is best moeilijk omgaan met deze onzekere factor. Gelukkig kunnen we niet in de toekomst kijken maar soms zou ik wel even willen spieken. Als het zo laag blijft is het ok maar het moet niet ineens gaan stijgen.
Ik heb de knop weer omgezet en ga weer lekker genieten van de leuke dingen in het leven.
Voor vanmiddag betekend dit koekjes en taart bakken. Morgen is onze dochter jarig, 26 jaar, tjee waar blijft de tijd. Gisteravond hebben we de decoratie voor de cupcakes gemaakt. Gezellig samen lekker pielen en kletsen. Ik zo het beslag maken. 2 weken geleden een keuken machine gekocht dus ik hoef alleen maar alles erin te gooien en de machine doet de rest. Verder een heerlijke appeltaart met mascarpone. Die was in januari ook al in de smaak gevallen.

volgende week maar eens rondkijken of ik een hulp in de huishouding kan vinden. Dit moet natuurlijk via via zijn want ik wil niet zomaar iemand in mijn huis hebben. Ik wil straks nl weer mijn 28 uur per week gaan werken en als ik dan in het huishouden wat minder kan doen zou dit wel heel erg fijn zijn. Misschien komt mijn conditie toch niet zodanig terug als ik zou willen. Ik mag helemaal niet klagen hoor. Afgelopen 2 weken wel een stuk meer vermoeid geweest maar dit kwam ws door de zenuwen voor de controle van vanmorgen.

Goed dit was even een update en nu voor iedereen een heel fijn weekend .

3 opmerkingen:

  1. Nou Rona,

    Toch gefeliciteerd met de uitslag. Daar mag je toch wel blij mee zijn denk ik. Het had slechter gekund!
    En natuurlijk alvast geleficiteerd met jullie dochter. Fijn weekeinde! Maar dat zal wel lukken denk ik.

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rona, de controle heb je gelukkig weer achter de rug. Ik snap dat je liever 'niet meetbaar' had willen horen, maar er is sinds je controle in februari niets veranderd. Toen was het ook al zwak positief... Bij mij is het kleiner dan 1 en ik hou mezelf maar voor dat het ook prima is als dat de komende 30 jaar zo blijft! Ik wens jullie een ontspannen weekend toe en gefeliciteerd met jullie dochter!
    Hartelijke groeten, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Rona en Joop,
    Zo even je blog weer ingelezen. Ja wat gaat de tijd toch hard. Martine wordt deze maand 27 en voor de 2e keer moeder. Ook Martine en Paul krijgendeze maand hun 2e kindje. 5 jaar terug stond ik ook aan de rand van de afgrond en dacht dat ik nooit Oma zou worden en nu (als alles goed gaat ) binnen 2 jaar 4 keer Oma. In april ook weer alle onderzoeken gehad en morgen voor de uitslag. Ga er vanuit dat het goed is,wel weer poliepen weggehaald maar ik ben er waarschijnlijk erg gevoelig voor. Mijn streven is om in het najaar 1 dag te gaan werken i.p.v. 2 en dan lekker genieten van de kids.
    In ieder geval tot blogs en doe rustig aan.
    Liefs uit Noord Holland Juriaan en Anke

    BeantwoordenVerwijderen