dinsdag 23 oktober 2012

Afsluiten van het behandeltraject op Mauritius


Afgelopen zondag om 16.00 weer terug in Veldhoven. We hebben een heerlijke vakantie gehad met hele fijne bijzonder gezellige mensen.

Dinsdag 9 oktober zijn we ’s middag door onze zoon en schoondochter naar schiphol gebracht waar we om 19 uur vertrokken naar Parijs om vandaar uit 3 uur later naar Mauritius te vertrekken. De volgende dag waren we om 15 uur in het hotel, http://www.maradiva.com waar we hartelijk werden ontvangen. ’s Avonds een welkoms bijeenkomst op het strand en aansluitend een diner onder de sterren ook op het strand bij een heerlijke temperatuur. Aangezien het in Mauritius 2 uur verder is in de tijd viel de moeheid ondanks de lange vlucht erg mee. In het vliegtuig heb ik toch best redelijk wat kunnen slapen.
Het hotel was zeer exclusief, we hadden een villa met privé zwembad.
De 3 dagen die volgden waren helemaal vol gepland met excursies. Ik heb van allemaal ontzettend kunnen genieten. 1 avond zijn we iets eerder afgehaakt. Nog wat drinken aan de bar was een brug te ver.
We hebben in 3 dagen de volgende dingen gedaan;

Catamaran,
Snorkelen,
Natuurpark, (vulkanische krater, waterval en 7 kleuren aarde)
Rum museum,
Quad rijden 1 ½ uur,
Onderzeeboot 35 meter diep
Diner op het strand,

Diner Indische stijl,
Diner Afrikaanse stijl,
Gala avond,

Zondagmiddag om 12 uur hebben we afscheid genomen van de groep en zijn we overgebracht naar een ander hotel, http://www.lapirogue.com
Het inchecken duurde iets langer en we wilden bijna gaan klagen toen we te horen kregen dat we een upgrade kregen. Mond houden dus.
Nu hadden we wederom een supergrote kamer. Niet dat we hier veel gezeten hebben hoor want de tijd breng je natuurlijk door op het strand en in het water.
Deze 6 dagen hebben wel lekker kunnen uitrusten en terug genieten van alle indrukken die we hadden opgedaan.
We hebben niet alleen maar gelegen en gelezen hoor. We hebben ook hier weer gesnorkeld, gezeild, waterfietsen en gekanood. We hebben toch nog 1 excursie gedaan, nl zwemmen met dolfijnen. We hebben de dolfijnen prachtig onder water kunnen zien zwemmen. Toch wel erg bijzonder omdat je je moet realiseren dat het wel wilde dolfijnen zijn. We hebben het netjes op video kunnen vastleggen.

Het eten was ook in dit hotel heerlijk. Er waren diverse plaatsen waar je kon genieten van lekkere dingen.
Aangezien het strand erg breed was reed er om de zoveel tijd een Beach Trolley waar je allerlei cocktails kon bestellen, zelf pizza’s en broodjes werden gebracht. Netjes door de ober op het strand. Wat wil je nog meer.

 De terugvlucht hadden we op zaterdagavond om 22 uur. 12 uur vliegen naar Londen en vandaar uit nog 1 uurtje naar Amsterdam. Onze dochter stond klaar om ons vervolgens naar Veldhoven te brengen.
Helaas wacht er nu nog een flinke strijk maar dit mag de pret niet drukken want ook tijdens het strijken kan ik terugkijken op een heerlijke, super vakantie.

Nu donderdag mijn eerste APD infuus en dan vrijdagmorgen begin ik met mijn herintegratie. 3 maal in de week 2 uurtjes werken. Eens kijken hoe dit gaat. Ik voel me tot nu toe prima. Al zal het wel zo zijn dat ik nooit meer geheel van de vermoeidheid afkom. Ik moet hier rekening mee houden. We gaan gewoon kijken hoever ik kom.



 

Onderzeeboot, check
Speedboat, check
Waterfietsen, check
Kanoën, check
Zeilen, check




















 

2 opmerkingen:

  1. Hallo Joop en Rona,
    Wat een prachtige foto,s en wat een gelukkig stel zijn jullie daar. Heerlijk dat jullie de narigheid daar los konden laten. Zo te zien hebben jullie het echt super gehad.
    Nu maar hopen dat alles in de goede lijn blijft gaan. Wij zijn op dit moment met de kinderen en kleinkinderen een weekendje weg,maar de blog blijf ik volgen.
    Was het niet vreemd om weer op decwerkvloer te komen?Wel lekker even wat andere dingen doen en het ziek zijn even aan de kant schuiven. De vermoeidheid zal inderdaad nooit meer helemaal weggaan. Daar heb ik ook last van ik geef nu de leeftijd maar decschuld,je moet toch ergens een excuus voor hebben.
    Lieve groetjes Juriaan en Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rona,
    Geweldig mooie foto's, vooral toen ik jouw en Joop zag hoe fijn, gezellig jullie het hebben gehad. Sorry voor mijn late reactie, maar hier in huis gebeuren ook weer allerhande dingen. Niets ernstigs maar ik ben er mee bezig. De foto met de reuze schildpad - jeejte wat een kanjer. En het zwemmen met de dolfijnen is een belevenis die je nooit meer vergeet, het zijn machtig mooie en lieve dieren. Ook al zijn ze wild. Een dolfijn zoekt zijn eigen mensen uit. Ik ben zo blij voor jullie dat jullie zo intens genoten hebben. Tot de volgende keer en snel tot ziens bij ons. xx-je-xx grt Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen