maandag 3 september 2012

Zevenmijlslaarzen


Ik wou dat ik ze had of toch maar niet?

Het weekend lekker gehad evenals afgelopen week. Eigenlijk mag ik helemaal niet klagen, maar ja ik ben natuurlijk nog steeds een vrouw.
Ik ben druk bezig met mijn herstel en ik moet eerlijk zijn, het gaat goed. Afgelopen week steeds een groter rondje gelopen. Wel tijdens het lopen achter de adem maar zondag morgen pas na 25 minuten en het rondje duurde 30  dus onder de streep zeker een grote verbetering.
Ik denk dat mijn HB inmiddels aan het stijgen is en de mijn trein van ery's voldoende lang is om mijn zuurstof te verplaatsen naar daar waar het nodig is.
Zaterdagavond naar een receptie geweest. 1 1/2 uur aanwezig geweest en dit ging eigenlijk wel erg goed. Om 23.30 uur lag ik uiteindelijk in bed en was dan ook gelijk in dromenland. Zondag morgen dus het grotere rondje gelopen. Zondag middag ging voor mij ineens het licht uit. De ene opvlieger na de anderen en ik moet eerlijk zeggen dat ik hier dan niet blij mee ben. Ik haat opvliegers. Het is een hele andere hitte dan wanneer het buiten gewoon warm is. Dit komt dan van binnen uit en aan 1 handdoek heb je soms niet genoeg. Dus na het eten, hoezo eten liever niet, even afkoelen onder de douche en gelijk naar bed. 19 uur was voor mij einde weekend. Wat was ik weer gezellig voor Joop, not.
Vanmorgen, maandag startte niet goed. Eerst dacht ik dat het na het aankleden en rondje om wel beter zou gaan maar niet dus. Het rondje heb ik dit keer via de apotheek gedaan. Ik had medicatie aan gevraagd en dacht die ga ik lopend halen. 10 minuten heen en dan weer terug. Geeft die doos achter de balie maar de helft van de medicatie mee. Ik had even de aandrang om daar alles te controleren maar dacht het zal wel goed zijn. Niet dus. Eerst maar even een potje zitten janken en toen de apotheek gebeld. Ze komen het maar brengen. Ik ga niet meer heen.

Vanmiddag naar de bedrijfsarts geweest en daar mag ik 2 oktober weer terug komen. Op het moment dat ik met herstel en balans bezig ben gaan we praten over herintegratie. Duur woord toch.
Hij is hier erg voorzichtig mee omdat ik de kans heb, wanneer ik te vroeg begin, ik een grote terugval krijg. De psycholoog had het hier ook al over.
Hierna ben ik even gezellig wezen eten bij mijn collega’s. Een van mijn collega’s noemde zevenmijlslaarzen. Je kunt wel zevenmijlslaarzen aantrekken maar de kans dat je struikelt, is heel groot.
Nou O.K. ik probeer mijn frusti gevoel van vanmorgen maar in de diepvries te stoppen en dan later gooi ik het pakketje gewoon weg. Ik moet het dus gewoon af en toe even laten ontdooien, er een paar tranen bij doen en weer lekker invriezen tot ik sterk genoeg ben om het gehele pakket in het grijze archief te gooien. Maar geloof me het valt me zwaar. Ik wou dat ik een berin was. Winterslaap (nou ja zomerslaap) je zomers moddervet eten en ook nog eens niet ontharen. Tja, dat laatste dat hoef ik eigenlijk het laatste half jaar al niet dus wat dat betreft gaat die vlieger wel op.

Mijn dottie heb ik nu geregeld op mijn bol. Het begint te wennen, buiten de opvliegers om dan want dan zijn stekels van 1 1/2 mm nog te warm. Hij is nog steeds wel erg mooi hoor, dottie. Veel mensen zien het echt niet. Dat geeft me trouwens wel steeds meer zelfvertrouwen.

Iedereen weer heel veel dank voor de mooie kaarten en bloemen. Ik blijf ontzettend verwend worden. Vorige week kreeg ik een ontzettend lekkere vlaai van Yvonne en Martin. Hij was echt Limburgs lekker. Jammie. Yvonne en Martin, nogmaals heel hartelijk bedankt.

1 opmerking:

  1. Hallo lieve Rona,
    Mijn 2e poging om mijn reactie te plaatsen. Ik heb vandaag toch om je verhaal moeten lachen, uiteraard in de positief zin van het woord. Namelijk over opvliegers gesproken hier weet ik ook alles van. Als ik het s'morgens opsta en de deur helemaal open zet, dan is het net of ik sta te dampen op mijn kop/haren. Je weet wat ik bedoel. Rona ik was en ben nog helemaal happy dat wij bij jouw op bezoek zijn geweest. En fijn om te lezen dat de rijstevla lekker was. Ik vindt het wel een wij gezegde van bedrijjfsarts en psycholoog om het rustig aan te doen. Nu eerst in het voorveld de vakantie die jullie welverdiend hebben, ik zie het voor mij WITTE STRANDEN - de zee - een cocktail - een ligbed de tankini aan en genieten. Verheug mij al op het weerzien hier in Haanrade. Ik ga morgen weer voor mijn maandelijks smeerbeurtje APD eehhh geen APK :-). Tot zover lieve groet en xx-je-xx van ons. Groet Yvonne & Martin

    BeantwoordenVerwijderen