woensdag 12 september 2012

In verval

Ikke niet hoor. Maar de pier in Scheveningen zeker wel. Tjee daar hadden we toch hele andere herinneringen aan. Wat was deze vervallen. We hopen dat ze deze toch echt gaan opknappen want de boulevard is prachtig geworden.
Dit wordt dus een verslag van het weekendje Scheveningen.

2 september was een prachtige zonnige dag en dat bracht ons op het idee om een hotel te zoeken in het hotelbon try-out boekje. Dit had ik gewonnen via Facebook. Nou de locaties die wij wilden waren vol en achteraf waren we daar ook heel blij mee. Hotelbon is echt niet zo goedkoop als het lijkt. Je dient nl wel nog je ontbijt en diner te gebruiken in het hotel. Goed ontbijt is logisch maar diner wil je toch daar waar je zelf wilt. Het bleek dan ook nog eens 4 gangen diner te zijn en aangezien mijn eetlust nog steeds op een waakvlammetje staat, was dit geen optie.
Joop zoeken op internet en hij vond een super leuk hotel aan de boulevard in Scheveningen. Er was nog precies 1 kamer vrij. Bingo.
Vrijdagmorgen om 10.30 uur zijn we vertrokken richting Scheveningen. Daar aangekomen was de kamer nog niet klaar maar dat was echt geen probleem, wij gingen lekker een koffie en wijntje drinken aan het strand. Het was zulk lekker weer.
Om 14 uur konden we de kamer op en ben eerst even gaan slapen. De reis is toch best vermoeiend geweest en zonder mijn middag slaapje kan ik nog steeds niet.
Joop verkende in de tussentijd de omgeving, het is nl wel belangrijk hoever het lopen is van het één naar het ander. Zover kan ik nl nog niet lopen.
's Avonds zijn we bij de Italiaan wezen eten op het Kurhhausplein. Lekker buiten. Het voorgerecht was voor mij het hoofdgerecht. Lekker carpaccio. Ik heb hier echt voor de hele avond genoeg aan. De nutridrink die ik elke avond neem is ook echt geen overbodige luxe. Ik val nog steeds langzaam af en dat moet straks echt gaan stoppen. Ik heb nog wel een beetje reserve maar toch echt geen boel kilo's meer.

De volgende dag was het weer een zon overgoten dag. Lekker naar het strand voor een wandeling naar de pier. 15 minuten heen, pier heen en weer toch ook wel 15 minuten en weer terug.
Tussendoor heerlijk op een bank gezeten in de zon zitten lezen.
Slapen tussen de middag ging niet echt. Misschien komt er daarin wel een omekeer en sluipt langzamerhand het middag slaapje eruit. Dit zou fijn zijn.
's Avonds lekker gegeten in een visrestaurant aan het strand. Wokgarnalen. Wouw wat waren deze lekker.
Onze gezamenlijke avond was kort want om 21.30 uur ging voor mij het licht uit. Wauw wat was ik ineens erg moe.

Zondagmorgen heerlijk ontbeten en vervolgens spullen inpakken, uitchecken en koffer in de auto gedeponeerd en wij verder onze benen weer in het zand gezet. Wandeling richting haven met pier aldaar. Heerlijk langs de vloedlijn gelopen. Even op de pier gezeten, kijken naar de meeuwen en alle mensen die in en aan het water zich vermaakten.
Tussen de middag gegeten bij Doen. Lekker glas icethea, Joop een broodje met van Dobben kroketten en ik een appeltaart. Mijn maag was weer eens niet op zijn best en dan is hartig eten niet echt waar ik op zit te wachten.
Om 13.30 uur vertrokken richting Veldhoven. We kunnen terugkijken op een heerlijk weekendje Scheveningen en zeker voor herhaling vatbaar.

5 opmerkingen:

  1. Heel goed hoor dat je dit onderneemt en dat het uiteindelijk een prachtig weekend wordt. Doet me denken aan m'n studietijd toen ik een kamer had in de Leuvensestraat, op ongeveer 500 meter van het Kurhaus. Lekker luieren, lezen en studeren in zo'n strandpaviljoen. Kortom je brengt me op het idee om ook weer eens die oude stek te bezoeken. Zo zie je maar weer :=) We bellen wel, grtz Han

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens dat van herhaling vatbaar en het heeft je zeker weer een oppepper gegeven dat was goed te merken.
    Wanneer gaan we weer??????????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,
    Fijn om te lezen dat het zo'n fijn weekend is geweest.
    En jullie hadden ook het weer mee, wat wil een mens nu meer.
    Nu kunnen jullie je gaan voorbereiden op de grote reis, dat is sneller daar als dat je denkt. En dat wordt helemaal de TOPPER.
    Dikke kus voor jullie, met de groetjes van Martin & Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Rona,

    Erg leuk blogpost! Is het mogelijk dat ik een stukje van je blogpost overneem op mijn site: scheveningenhotel.net?
    We willen hier reactie's en ervaringen van bezoekers van Scheveningen op publiceren.
    Wil je me mailen op kim@scheveningenhotel.net?
    Ik hoor graag van je?

    Groetjes, Kim

    BeantwoordenVerwijderen