dinsdag 26 juni 2012

Fietsen, ijs en blikken.

Ja, blikken ofwel. Staren, kijken, vergapen en denken.

Vanmiddag, gefietst, 22 kilometer. Onderweg een ijsje gegeten. Niet zo maar een ijsje, nee 1 die je gewoon niet opkon en deed je dit wel dan zat je de hele middag met een propvolle buik. Maar wel ontzettend lekker. 7 euro, 2 bollen met 2 eetlepels advokaat en slagroom. Oja ook nog 2 wafels pp.
Joop was de ijsjes aan het halen en ik ging alvast op het terras zitten. Het was er best druk, een schoolklasje, leeftijd 5 of 6 jaar. Hoor ik ineens wat geroezemoes, kijk ik op zie ik nog net dat de juf tegen een kindje fluisterd dat ze terug moet naar haar stoel. Ik had het gelijk door. Het meisje attendeerde een klasgenootje op "mij" nou ja eigenlijk alleen op mijn bol. Ik zag ze fluisteren en kijken. Mooi, ik keek ze lachend aan en zwaaide. Heel voorzichtig werd er terug gezwaaid. Heerlijk die eerlijke kinderblikken. Volwassenen kijken stiekum. Doen net alsof ze niet kijken maar als je plotseling omkijkt dan kijken hun net niet snel genoeg de andere kant op. Ach het maakt mij niet uit. Ik heb al een lekker bruin bolletje. :-)

Vanmiddag had ik een geintje met een mevrouw. We kregen het over de verstandhouding in je relatie. Nou zei ik "als dit na veel huwelijksjaren nog niet aanwezig is krijg ik grijze haren" Gelukkig moest ze er wel om lachen.
Mijn haren beginnen trouwens iets terug te komen. Ik voel wat stoppeltjes. Toch jammer want over 2 weken heb ik mijn eerste zware chemo al weer binnen. Kunnen ze weer gaan uitvallen. Moeite voor niets. tsssss........

Mijn oor gaat een stukje beter. Om de 2 a 3 dagen gaat er een nieuwe tampon in met zalf. Lijkt wel te helpen.

Nou dit was het weer.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Rona,

    Leuk te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat en dat je kunt genieten.
    Zo kun je redelijk ontspannen naar de STC toe leven.
    Morgen wordt het erg warm. Zeer geschikt weer voor nog een ijsje :)

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rona,
    Dat klinkt goed zo'n lekker ijsje. Ik ben dol op ijs.
    Ja er is een gezegde: een kinder mond spreekt altijd de waarheid.
    Op het gebied wat je schrijft kunnen volwassenen nog véél leren.
    Rona nog veel plezier, en als je nog zo'n ijsje eet - denk aan mij :-) lieve groet en omhelzing van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi kanjer lekker hè vakantie dat hadden we niet verwacht dat je zoveel kon als we alleen maar weg waren en wat konden lezen. Ik vindt het zo knap dat je zover gewoon kon fietsen zo zie je maar dat je met jouw instelling erg snel opknapt top hoor.
    Wat Maastricht betreft deze weken zullen zwaar worden dat weten we, maar ik weet zeker dat je hier snel door heen komt als het wat moeilijker is denk dan aan deze vakantie weken terug dan weet je ook dat jij weer snel opknapt en we dan nog een leuk reisje gaan maken hou je daar maar aan vast, het is net wat je zelf altijd zegt denk aan de leuke dingen die je nog wil doen allemaal dan heb je een doel voor ogen en dat is wat jou sterk maakt.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief mannetje van me. Dank je wel voor je lieve woorden. Ik heb het gewoon al meer gezegd. Als ik jou ook niet had. Lieve woorden en regelmatig een knuffel.
    We gaan het saampjes weer aan.
    Ja ik kijk ontzettend uit naar een heerlijke all inclusieve vakantie in Turkije. Lekker luxe, niet ver van het vliegveld af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Rona en Joop,

    We hebben vanmorgen Rona’s blog eens even weer gelezen. We begrijpen eruit dat het op het ogenblik best goed gaat en dat is goed om te horen/lezen. Maken jullie wat dagtripjes vanuit Veldhoven of zijn jullie er nog met de caravan opuit getrokken?
    Nog een goede week voordat Rona wordt opgnomen in Maastricht. Klopt dat je dan 6 weken in Maastricht zult zijn?
    Geniet nog van de komende week en hopelijk met goed weer in Nederland.

    Wij hebben er vandaag 2 weken opzitten in Nenzing, met zeer goed weer, de laatste dagen zelfs ca. 35˚C. Vandaag is de voorspelling dat het weer zal omslaan naar wat koeler, misschien vandaag met onweer; we zien het wel. Tot dusver hebben we erg genoten.

    De hartelijke groeten, ook van René en zijn vrouw alsook van Jozef, Gertie en Judith.

    Groetjes,

    Cobi en Fred

    BeantwoordenVerwijderen