maandag 13 augustus 2012

Afscheid van mijn hulpstuk

Zo dat was weer een dagje Maastricht. Weet je dat je vanzelf het dialect eigen maakt, ik heb niet eens zoveel moeite om het te verstaan. Geinig. Vandaag mijn wandeling voor mijn conditie maar eens binnen gemaakt want het AZM is daar groot genoeg voor. Tjonge wat een afstanden moet je lopen  als je diverse afspraken hebt.

Eerst bij de dagbehandeling Interne voor het aftappen van een prachtige donker rode vloeistof, genaamd bloed. Komen we daar aan de balie en geef ik mijn naam door zegt ze dat ik helemaal geen afspraak heb. Ja mevrouw u moet wel opletten dat afspraken goed gemaakt worden. Ja duh, zeg ik ben toch niet de secretaresse, ik ben de patient hoor en daar dient goed voor gezorgd te worden. Nou ze deed toch een partij moeilijk. Ik bleef maar gewoon herhalen dat ik alleen maar kwam om bloed af te laten tappen en als ze er echt geen mouw aan kon passen ik wel naar het gewone lab ging maar ik dit dan wel heel erg zou betreuren omdat ik niet voor niets mijn Jugularis heb. Bon, uiteindelijk mocht dan toch naar kamer 5. Nou daar waren ze weer heel aardig en het was weer zo klaar.

Vervolgenswas het tijd voor pauze en een broodje in het restaurant, Preuve, heet dit.
Om 1uur moesten we bij de poli voor oncologie (gewoon moeilijk woord voor kwaardaardige  ziekten) zijn. De professor zat weer op zijn praatstoel, wat een gezellige man is dit. Ik krijg nu tabletten om mijn botjes te versterken, hij keek raar op dat ik die nog niet had. Hmm beter opletten Rona, nog beter dus. Ik heb tussen de bedrijven door ook een recept bemachtigd tegen gordelroos. Twee derde van de patienten die een transplantatie hebben gehad krijgt dit nl. Nou heb ik hier, met het oog op de vakantie echt geen zin in. Dus Herpes je bent gewaarschuwd, de pillen liggen klaar.

Aangezien mijn stolling goed was mocht de Jugularis eruit en gingen we ons melden bij de dagbehandeling van chirurgie. Na de verdoving zijn ze zeker 20 minuten bezig geweest om de lijn los  te krijgen, normaal 10 minuten. Ik ben een hebberig type, laat niet snel los. Heeft voor en nadelen.

Goed dit was mijn update van wederom een dagje Maastricht met het geluksgetal 13. Wij doen nl veel op de 13e, ons geluks getal.

2 opmerkingen:

  1. Hi Rona,
    Al een weekje geen berichtje meer gezien. Alles goed? Het lijntje zul je denk ik niet missen :=)
    Wat krijg je voor de botten en gordelroos?
    Zelf een weekje er tussenuit geweest, Limburg dit keer, na eerst de overtollige Neuropen in het AZM te hebben overhandigd. Nederland is mooier dan je denkt, hele mooie plaatsjes bezocht met als klap op de vuurpijl ijs eten bij ijsmeester Clever in Grubbenvorst! a.s. Maandag starten we weer 2 weken met de Velcade injecties en dan ben ik op de helft. Het beste, grtz Han

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Han.

      Ja alweer een weekje geleden maar alles is goed. Gaat eigenlijk steeds beter. Ik begin met mijn vermoeidheid om te gaan. Tussen de middag een uurtje slapen en in de avond lig ik om tie uur in bed. Kan dan niet altijd goed slapen maar met een slaappil lukt het uit eindelijk wel.

      Wat fijn dat jullie er lekker een weekje tussen uit zijn geweest. Ja Nederland heeft mooie gebieden hoor. Wij hebben nog een hotelvoucher liggen voor een hotel in epe, heerlijk twee nachten.

      Ik krijg nu APD in tabletvorm, de professor vond het vreemd dat ik dit nog niet had en tegen de gordelroos heb ik voor tijdens onze reis naar Mauritius een vaclo nog iets liggen. Als ik het wel krijg dan mag ik dit gaan innemen. Scheelt weer een hoop gezeur.

      Groetjes Rona

      Verwijderen