maandag 20 augustus 2012

Hop hop hopperde hop

Ik mag niet klagen voor de afgelopen week. Ondanks de hitte waar ik, door de vele opvliegers, meer last van heb. Ik ga tussen de middag netjes een uurtje slapen. Gister dacht ik, vandaag sla ik over maar uiteindelijk om 13.30 uur toch maar een verdieping hoger mijn bed opgezocht.
Het slapen gaat 's nachts redelijk. Soms hop ik van het ene bed naar het andere wat in de  huiskamer staat. Daar is het dan weer net even koeler.

Vrijdag maar de psycholoog geweest voor een intake gesprek en ben beland op de spoed lijst.
Vandaag, maandag, direct heen.
De manier waarop ik tot de sct alles op geestelijk gebied heb gedaan was prima en had hij bewondering voor, maar nu gaat het even niet meer. Deze periode wil ik gewoon overslaan, even een zomerslaap houden en dan fris weer op om gewoon mijn leven van voor die tijd op te pakken. Helaas is dit geen mogelijkheid. Doordat ik zo erg snel wil gaan nu, bestaat er kans op complicatie's en die wil ik natuurlijk voorkomen.
Ik hop ook snel van de ene naar andere gevoelens. Blijdschap en tevredenheid wisselen zich snel af met gevoelens van depressiviteit. Natuurlijk ga ik dit ook weer winnen maar ik moet eerlijk zeggen het kost kruim en hier heb ik helemaal geen zin in.

Ook nu heb ik weer vele kaarten gekregen hiervoor mijn  hartelijke dank.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Rona,
    Wat fijn dat je inmiddels bij de psycholoog bent geweest. Heb je het idee dat je er iets aan zult hebben? Het is eigenlijk logisch dat je verschillende gevoelens hebt, zeker met "onze" ziekte. Het is ook niet zomaar iets! Veel succes vandaag bij de psycholoog en maak van je hart geen moordkuil en ga lekker spuien!!!
    Hartelijke groet, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lisette.

      Ja ik denk dat ik er wel wat aan ga hebben. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in. Ik wil weer kunnen vertrouwen op mijn lichaam.

      Hartelijke groet terug

      Verwijderen
  2. Hallo lieve Rona,
    Ik denk dat de psycholoog gewoon veel vroeger zijn intrede had moeten doen. En ik ben er zeker van dat je er zeker iets aan hebt. Je weet dat ik het geluk heb gehad dat mijn behandelend arts mij er vroeg op attendeerde om een bezoek af te leggen bij de psycholoog. Eerst had ik hierover mijn twijfels, maar al snel veranderde dit omdat ik graag de mind-fullness wilde doen. Ik weet dat je met mijn schrijven geen centimeter verder komt, maar ik wil gewoon zeggen - gelukkig dat je nu naar de psycholoog kunt/gaat. Je weet dat ik ook ergens eens iets heb geschreven: als ik 3 wensen had OF als ik een FEE zou zijn, dan stond jij boven aan de lijst om je oude leventje weer terug te krijgen, maar niets is minder waar. Ik ben gewoon Yvonne die iedere dag aan je denkt, en nog altijd een kaarsje laat branden. ( alleen nu even niet i.v.m. de hitte - de kaarsjes smelten gewoon weg )Nu ga ik je nog één iets vertellen: kijk iedere morgen uit het raam, en kijk naar de zon die op gaat - dan zit je helemaal goed - de zon brengt jouw een nieuwe dag vol energie. Wij gaan ons snel zien en ik verheug mij er helemaal op. Hele lieve groet van Yvonne & Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Yvonne.

    Wat een toeval. Ik ben vandaag dus begonnen met Mind- fulness. Ik vond het wel moeilijk omdat me vandaag iets minder goed voel. Morgen ga ik gelijk thuis aan het oefenen. Vandaag maar even een stapje terug doen. Erg moe in eens. Denk door het weer. Maar ja daar heb ik nu niets aan. We komen er wel.

    Hartelijke groetjes van Rona

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo lieve Rona,
    Super goed om te horen dat je met Mind-fullness bent begonnen. Het weer is inderdaad erg benauwt, kan inkomen dat je hierdoor weer afglijd en dat de moeheid weer van zich laat horen.
    Neem gewoon je rust, dat doe je ook wel weet ik. En met oefenen veel oefen genot, ook 5 minuten in Mind-fulness kan wonderen doen. En zeker weten jij komt er wel.
    Tot snel en harte groet van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen