donderdag 17 juli 2014

Zo weer even een update. Het revalideren begint nu toch wel wat zwaarder te worden. De chemo kuur hakt er ook in. Op dit moment even mijn rustweek en daar ben ik blij mee. Ik heb inmiddels wel mijn heil weer gezocht bij rust uit een pilletje. Oxazepammetje daar mag ik nu 2 maal per dag om vragen. Gelukkig heb ik het niet veel nodig maar het is fijn om het achter de hand te hebben.
Maandag zat ik er qua moeheid helemaal doorheen. Heb dan ook mijn fysio een keertje afgezegd.

Vandaag had ik het met de fysiotherapeut, Arne, over. Mijn energie level is af en toe redelijk laag en dan moet ik kiezen welke oefening ik doe, maar alle oefeningen die ik doe zijn zwaar. Wat ik ook kies. Nu is het wel zo dat er verschil zit in wat je op een bepaald moment zwaar vind.

Volgende week, de 23e wordt ik opgenomen in het Catharina ziekenhuis en wordt mijn neuromodulator met lead eruit gehaald. Ip zou het een dag opname zijn maar ik wordt nu zelfs een dag van te voren opgenomen. Nou jou is ook goed hoor. Heb ik extra rust en die pak ik ook. Donderdag volgt dan de operatie, dan of donderdag dezelfde dag naar huis of vrijdag. Dan heb ik het weekend heerlijk 2 dagen de tijd om mijn wond te laten herstellen. Kan ik maandag weer mijn transfers proberen. Komt goed uit.
Op zich zie ik er niet echt meer tegen op maar liever had ik het niet gehad. Waar ik wel blij mee ben is het plaatsen van de urine cath in mijn buik. Ik denk dat dit beter is.

Aangezien ik 1 maal positief gekweekt ben voor de VRE bacterie, heb ik geloof ik al eerder over geschreven, begint dit doordat ik toch soms wel wat emotioneel ben zijn tol te eisen.
Er wordt zo inconsequent mee om gegaan dat ik het aardig frustie begin te vinden. Ik mag ip nergens aankomen. Dus dit betekend dat ik mijn ontbijt altijd hetzelfde krijg of ik moet mijn boterham laten smeren door de assistente. Ik begin hier echt wel van te balen. Maar ja, ik hou me wel in voor de paar weken dat ik hier nog ben. Alleen ik had gehoopt dat ik hier nog in het zwembad zou mogen maar ik denk dat dit ijdele hoop gaat worden. Zal wel niet mogen van de hygieniste.

Vanmorgen kwam ik er achter dat er een mede revalidant in precies het zelfde schuitje zit. Dwarsleasie door een tumor en ook te laat ontdekt door de neurologie in het MMC. We hebben ervaring uitgewisseld en dat deed me toch wel goed. Ongelooflijk toch.

OK ik ga nog heel even schilderen. Kan precies nog een half uur want dan gaan we eten. Lekker koude schotel. Met dit weer trekt warm eten me helemaal niet.



2 opmerkingen:

  1. hallo Rona, goed om weer even te lezen hoe het met je gaat. En wat heb je een uithoudingsvermogen. Ook al zal het je zwaar vallen dit hele traject. Weet dat ik je volg en aan je denk hoewel we elkaar niet kennen....
    lieve groet Ria van Diepen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rona,

    Ik blijf alles lezen. en ik vond het heel gezellig toen ik bij je op bezoek was op de prachtige zomerse avond. We doen het snel nog eens over.
    Wat heb je toch een kracht.

    Liefs Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen